اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

واکسن کرونای سینوواک به برزیلی‌ها تزریق می‌شود

برزیل واکسن کرونای تهیه شده توسط شرکت دارویی آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد و واکسن سینوواک چین را در برنامه ملی ایمن سازی خود قرار می‌دهد.

واکسن کرونای سینوواک به برزیلی‌ها تزریق می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌تی‌جی‌ان، مقامات دولتی برزیل در تازه‌ترین اقدام خود تصمیم دارند، علاوه بر واکسن تهیه شده توسط شرکت دارویی آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد، واکسن شرکت دارویی سینوواک چین علیه کووید ۱۹ را در برنامه ملی ایمن سازی خود قرار دهند.

این بدان معناست که واکسن آزمایشی چین بنام «Coronavac»، در اختیار بزرگترین ایالت برزیل، سائوپائولو قرار می‌گیرد.

همچنین ممکن است از این واکسن برای واکسیناسیون برزیلی‌ها در مناطق دیگر استفاده شود که در این صورت موفقیت بزرگی برای سینوواک در یک کشور ۲۳۰ میلیون نفری است.

دولت فدرال در حال حاضر برنامه‌ای برای خرید واکسن انگلیس و تولید آن در مرکز تحقیقات زیست پزشکی خود FioCruz در ریودوژانیرو دارد، در حالی که واکسن چینی توسط مرکز تحقیقات ایالتی سائوپائولو موسسه «Butantan» در حال آزمایش است.

ژوآئو دوریا، فرماندار ایالت سائوپائولو برزیل پس از جلسه وزارت بهداشت گفت که دولت فدرال با خرید ۴۶ میلیون دوز واکسن سینوواک موافقت کرده است.

وی  ادامه داد: برنامه ملی واکسیناسیون ممکن است در ژانویه ۲۰۲۱ آغاز شود و می‌تواند آن را به یکی از نخستین اقدامات ایمن سازی علیه ویروس کرونا در جهان تبدیل کند.

انستیتوی پژوهش بوتانتان در بزریل نیز روز دوشنبه اعلام کرد که نتایج اولیه آزمایشات بالینی مرحله آخر «CoronaVac» روی ۹ هزار داوطلب ثابت کرده است که واکسن چینی در هر دو دوز بی خطر است.

دیماس کوواس، مدیر بوتانتان گفت: داده‌ها در مورد میزان موثر بودن واکسن تا زمان آزمایش نهایی منتشر نمی‌شود.

کوواس ادامه داد:  نتیجه فقط مقدماتی است و محققان ناظر بر وضعیت سلامتی شرکت کنندگان، آزمایش مداوم را ادامه می‌دهند. این نخستین مجموعه از نتایج آزمایشات جهانی فاز سوم واکسن کرونای سینوواک است که در ترکیه و اندونزی نیز انجام می‌شود.

دولت سائوپائولو پیش از این از تنظیم کنندگان بهداشت خواسته است تا «CoronaVac» را برای استفاده تصویب کنند؛ این یک گام مهم در برنامه‌های واکسیناسیون در قاره آمریکا است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول