اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

موزه‌های زنجان بازهم تعطیل شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: هتل‌ها طبق پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و مراکز پذیرایی مانند تالارها که باعث تجمع افراد می‌شوند تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

موزه‌های زنجان بازهم تعطیل شدند

 امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: متأسفانه در روزهای اخیر و با آغاز فصل پاییز و حساسیت‌های فصلی، شاهد اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا در استان هستیم، به همین دلیل تعطیلی موزه‌ها و اماکن تاریخی، یک هفته دیگر تمدید شد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و تورهای گردشگری نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است و در همین راستا، بنا بر مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، برپایی چادر در پارک‌ها و نزدیکی ابنیه تاریخی استان نیز ممنوع است.

وی تصریح کرد: هتل‌ها طبق پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و مراکز پذیرایی مانند تالارها که باعث تجمع افراد می‌شوند تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

ارجمند گفت: در شرایط کنونی همه باید تلاش کنیم تا این بیماری در کشور کنترل شود و تا عبور از این شرایط ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان امکان حضور گردشگران خارجی در موزه‌های زنجان تقریبا صفر است، افزود: در شرایط کرونایی همه ملزم به رعایت پروتکل‌ها برای جلوگیری از شیوع این ویروس هستیم.

شایان ذکر است، موزه‌های استان زنجان شامل پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه در شهرستان سلطانیه ، غارکتله خور در شهرستان خدابنده، موزه رختشویخانه، موزه باستان شناسی ذوالفقاری در شهرستان زنجان و موزه پیراحمد زهرنوش در شهرستان ابهر است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول