اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

معلمان مراقب سلامت اندیشه و روان دانش‌آموزان باشند/ لزوم کشف توانمندی‌های دانش‌آموز

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: مهم‌ترین اصل در مورد دانش‌آموزان، توجه به نحوه تربیت، پرورش و استخراج توانمندی‌های آنان است.

معلمان مراقب سلامت اندیشه و روان دانش‌آموزان باشند/ لزوم کشف توانمندی‌های دانش‌آموز

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با اعضای ستاد بسیج دانش‌آموزی و انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی در آستانه هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار شد، اظهار کرد: روز دانش‌آموز به دلیل به دلیل علت نامگذاری آن روز مبارکی است.

وی افزود: مهم‌ترین اصل در مورد دانش‌آموزان، توجه به نحوه تربیت، پرورش و استخراج توانمندی‌های آنان است.

لزوم هدایت استعدادهای دانش‌آموزان

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: دانش‌آموزانی که خوب پرورش یافته و استعدادهای بالقوه ایشان به  درستی شناسایی، رشد و هدایت شود، می‌توانند در جایگاه واقعی خود قرار گرفته و برای خود، خانواده و جامعه مفید باشند.

عبادی با اشاره به مقوله جنگ و دفاع مقدس عنوان داشت: هر علتی معلولی دارد و علت به وجودآمدن جنگ‌ها و تهدیدات مختلف در عرصه‌های نظامی، فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی فراموشی خدا و گم شدن بشر در مسیر پر پیچ و خم هواهای نفسانی و لذایذ زودگذر دنیوی است.

بشر در شناخت خود دچار افراط و تفریط شده است

وی با بیان این که بشر امروز در مقوله شناخت خود دچار افراط و تفریط شده است، اضافه کرد: محصول تفکر خود بزرگ‌بینی، به وجود آمدن فرهنگ فرعونی است که انسان در بند این نوع تفکر، خود را برتر و بالاتر از هر چیز، حتی آفریدگار جهان هستی می‌داند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی برده‌انگاری و مطیع بی‌چون و چرای مستکبرین بودن را نتیجه تفکر خود کوچک‌بینی دانست و بیان کرد: این افراد دچار عارضه زشت چاپلوسی شده و تابع فرمان ظالمین می‌شوند.

سکوت در موقع صحبت، همراهی با ظلم و ظالم است

عبادی با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نه ظلم می‌پذیرد و نه به کسی اجازه می‌دهد تابع ظالم باشد، خاطرنشان کرد: همانگونه که در برخی موارد سکوت در موقع صحبت، همراهی با ظلم و ظالم است برخی اقدامات نسنجیده نیز ناخواسته انسان را در مسیر همراهی با ظلم ظالم قرار می‌دهد.

وی از یوم الله ۱۳ آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار و نماد تفکر مبارزه با ظلم و ظالم یاد کرد و خطاب به دانش‌آموزان بسیجی عنوان داشت: باید در مسیر مبارزه با استکبار، کمربندها را محکم بست و همواره ثابت‌قدم بود و از هیاهوی آنان نترسید.

معلمان مراقب سلامت اندیشه و روان دانش‌آموزان باشند

امام جمعه بیرجند لازمه پیروزی در جهاد اکبر را مبارزه با نفسانیات، به‌ویژه نفس اماره دانست و خطاب به فرهنگیان و معلمان بسیجی بیان داشت: باید بیشتر از جانتان نگران و مراقب سلامت و امنیت فکر، اندیشه، جسم و روان دانش‌آموزان باشید تا در غبار تبلیغات ضد فرهنگی دشمن، صراط مستقیم ایمان، ولایت و بصیرت را گم نکنند، و در دام شیطان‌صفتان خناس گرفتار نشوند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول