اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

افزایش 77 درصدی دستمزد بازنشستگان نسبت به سال قبل

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: 77 درصد به طور متوسط افزایش دستمزد در سال 99 نسبت به سال قبل در جریان افزایش و همسان سازی حقوق و دستمزد امسال برای بازنشستگان کشوری است.

افزایش 77 درصدی دستمزد بازنشستگان نسبت به سال قبل

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری فارس، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز (چهارشنبه 30 مهر 99) در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام مبارک ربیع‌الاول، اظهار داشت:‌ دیروز همسان سازی حقوق یک و نیم میلیون نفر از بازنشستگان کشوری تا سقف حدود 90 درصد از خالص دریافتی شاغلان مشابه بر اساس آئین‌نامه‌ای که با تصویب سازمان برنامه و سازمان استخدامی به صندوق بازنشتگی ابلاغ شد با اخذ 16 هزاری میلیارد تومان از سهام موجود دولت در اختیار قرار گرفتن آن در صندوق بازنشستگی کشوری و اتخاذ مکانیزم‌های مناسب برای تبدیل این ارزش سهام به منابع ریالی قابل پرداخت در طول سال این اقدام را انجام دهیم.

وی افزود: بعضی از حقوق‌هایی که پایین بودند درصد افزایش بیشتری شامل‌شان شد و حقوق‌های بالا نیز درصد افزایش کمتری به آنها تعلق گرفت ولی بر اساس اعلام رسمی صندوق بازنشستگی کشوری 77 درصد به طور متوسط افزایش دستمزد در سال 99 نسبت به سال قبل در جریان افزایش و همسان سازی حقوق و دستمزد امسال برای بازنشستگان کشوری است که اقدام مبارکی بود که از مطالبات مهم جامعه بازنشستگی ما بود.

وی گفت: مشابه همین اقدام در مرداد ماه برای سه و نیم میلیون نفر از افراد بازنشسته تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی اتفاق افتاد که در آنجا نیز رشد قابل ملاحظه‌ای ما پس از 14 سال انتظار جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی با طراحی که با رؤسای کانون‌های بازنشستگی به عمل آوردیم انجام دادیم به این ترتیب 5 میلیون خانواری که بازنشسته بودند از این امکان بهره‌مند شدند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد:‌ امروز در حاشیه دولت، هیأت امنای صندوق‌های وابسته به وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی با حضور وزرای ذیربط برگزار شد و دو مصوبه برای اعمال همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد،‌ و حقوق بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان که جمعا باز حدود 200 هزار خانوار بازنشسته را شامل می‌شود، اخذ شد که با اجرای این دو مصوبه تقریبا پرونده همسان سازی حقوق در فعالیت‌هایی که متعلق به وزارت کار است بسته خواهد شد و قدم مثبتی در جهت حل مشکلات معیشتی جامعه این جامعه در ایام و مقطع زمانی خواهد بود.

شریعتمداری گفت: در مورد تسهیلات اعطایی به جوانان در حوزه روستایی به ویژه شهرهای کوچک زیر 10 هزار نفر در روستاها با استفاده از مکانیزم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و هم مکانیزم تامین مالی خرد به شکل تضمین شده، که هر دو مکانیزم روش‌هایی برای تامین مالی پروژه‌هایی است که توسط جوانان عزیز کشورمان در مناطق روستایی از طریق سیستم بانکی به مجموعه وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی ارائه می‌شود، در صورت این پروژه قابل قبول به لحاظ اقتصادی مورد تائید بانک‌های عامل باشند می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمت بهره‌مند شوند.

وی افزود: به این ترتیب نیاز به مراجعه آنها  نخواهد بود و شرایط برای آنها فراهم خواهد شد تا آنان در مراکزی که هستند از این امکانات بهره‌مند شوند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: همچنین برای زنان و بانوان ارزشمند کارآفرین روستایی نیز همین تسهیلات با یک تفاوت دیگر وجود دارد و آن صدور ضمانت نامه از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری‌های بخش تعاون به میزان 500 میلیون تومان بدون دریافت وثیقه برای زنان کارآفرین روستای که در حوزه تعاونی‌ها و غیر از آن فعالیت‌‌های کارآفرینانه انجام می‌دهند، است.

وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی گفت: اینها قدم‌های مثبتی در جهت ایجاد اشتغال در بخش‌های زیر 10 هزار نفر و روستاهای کشور است. همین اقدامات باعث شده میزان سهم اشتغال در روستاها بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در سبد اشتغال کشور از میزان سه درصد سهم به 29 درصد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول