اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سازمان ملل از حصول توافقاتی میان طرفین درگیر در لیبی خبر داد

سازمان ملل متحد اعلام کرد که طرفین درگیر در لیبی به چند توافق مهم دست پیدا کرده‌اند که یکی از آنها بازگشایی مسیرهای زمینی و هوایی است.

سازمان ملل از حصول توافقاتی میان طرفین درگیر در لیبی خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «استفانی ویلیامز» نماینده موقت دبیرکل سازمان ملل متحد در امور لیبی، امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد که طرفین درگیر در لیبی به توافقاتی دست پیدا کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، نماینده سازمان ملل متحد در این ارتباط گفت که توافقات جدیدی میان هیأت‌های نظامی طرفین درگیر در مذاکرات ژنو حاصل شده است که از جمله آن می‌توان به بازگشایی جاده‌ها و خطوط هوایی داخل کشور اشاره کرد.

استفانی ویلیامز در ادامه گفت که مقرر شده است، از پایان هفته، ناوگان هوایی حرکت خود را میان طرابلس، پایتخت لیبی و بنغازی در شرق این کشور از سر بگیرد.

از طرفی دیگر، ویلیامز گفت که دو طرف بر ادامه آتش‌بس کنونی در جبهه‌های نبرد و اجتناب از تنش نظامی توافق کرده‌اند و برای تضمین ادامه روند تولید نفت گام‌هایی به منظور باز تشکیل گارد تأسیسات نفتی اتخاذ کرده‌اند.

نماینده سازمان ملل با تمجید از اقدام «فایز السراج»‌ رئیس دولت «وفاق ملی» لیبی در کار رفتن از منصب خود، گفت که استعفای او بایستی در پایان دادن به برهه طولانی‌مدت انتقال دولت سهیم باشد و باعث حرکت به‌سوی تشکیل دولتی دموکراتیک و منتخب گردد.

استفانی ویلیامز همچنین با محکوم کردن دخالت‌های کشورهای بیگانه در لیبی، از این کشورها خواست که «دست از سر» لیبی بردارند.

شبکه «اسکای نیوز» نیز با پوشش بخشی از اظهارات نماینده سازمان ملل گزارش داد که او اعلام کرده است طرفین درگیر با خروج تمام نیروهای مزدور از لیبی پس از توافق بر سر آتش‌بس موافقت کرده‌اند.

توافقات یادشده درحالی میان طرفین درگیر در لیبی صورت می‌گیرد که این کشور پس از سرنگونی دولت «معمّر القذافی» توسط ائتلاف ناتو به سرکردگی آمریکا در سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۵ فاقد دولت بود تا اینکه بر اساس توافق «صخیرات» در مغرب، دولت وفاق ملی با نظارت سازمان ملل تشکیل شد. با این حال یک دولت موازی نیز در شرق لیبی تشکیل شد که دولت وفاق ملی را به رسمیت نشناخت و نیروهایش را به جنگ علیه طرابلس فرستاد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول