اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

باکو ادعای ایروان درباره سرنگونی جنگنده آذربایجانی را تکذیب کرد

به دنبال ادعای سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان درباره ساقط شدن یک جنگنده جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌باغ کوهستانی، باکو این ادعا را تکذیب کرد.

باکو ادعای ایروان درباره سرنگونی جنگنده آذربایجانی را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با سفر وزیر خارجه ارمنستان به مسکو پیش از دیدار روز جمعه او با همتای آمریکایی در واشنگتن، ایروان و باکو درباره ساقط شدن یا نشدن یک جنگنده جمهوری آذربایجان در قره باغ کوهستانی اظهارنظر کردند.

بنا بر گزارش «آیسور»، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در فیسبوک خود مدعی شده که ساعت 08:30 صبح امروز نیروهای پدافند هوایی ناگورنو قره باغ (منطقه قره‌باغ کوهستانی) یک جنگنده کشور متخاصم را سرنگون کردند

به گزارش این پایگاه خبری ارمنستانی،  «شوشان استپانیان» افزود: «اوضاع (تنشها و درگیری‌ها) تقریبا باثبات اما پر فشار است».

ادعای این مقام ارمنستانی و رسانه‌های این کشور بلافاصله با واکنش جمهوری آذربایجان مواجه شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان هر گونه ساقط شدن جنگنده این کشور توسط پدافند هوایی نیروهای وابسته به ارمنستان در قره‌باغ کوهستانی را تکذیب کرد.

همزمان با این تحولات میدانی، «زهراب مناتساکانیان» وزیر خارجه ارمنستان خود را به مسکو رانده تا در یک سفر کوتاه کاری به روسیه، با همتای روس خود دیدار کند.

سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد، «انتظار می رود دیدار با وزیر خارجه روسیه انجام شود و دستور کار این دیدار، درباره وضعیت در مناقشه ناگورنو قره باغ و اجرای توافقات آتش‌بس (با جمهوری آذربایجان) باشد».

سفر زهراب مناتساکانیان به مسکو در شرایطی انجام می‌شود که طبق برنامه او و همتای جمهوری آذربایجانی قرار است روز جمعه در واشنگتن و به صورت جداگانه با وزیر خارجه آمریکا دیدار کنند.

رایزنی دقیقه نودی مقام ارشد ارمنستانی با روسیه پیش از سفر به آمریکا درباره اوضاع در قره باغ کوهستانی، با ادامه درگیری‌های ایروان و باکو همزمان شده است؛ درگیری‌هایی که به رغم دو توافق آتش‌بس بین طرفین به میانجیگری مسکو ادامه دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول