اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

استحصال عسل کنار از ۹۰ هزار کندو در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: استحصال عسل کنار از بیش از ۹۰ هزار کندوی مستقر در این شهرستان آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود تا اواسط آبان ماه ادامه یابد.

استحصال عسل کنار از ۹۰ هزار کندو در قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، مهدی همتی با اشاره به برآورد و نظر کارشناسان اظهار داشت: زنبورداران در نخستین عسل‌گیری پائیزه خود در سال جاری این شهرستان بیش از ۶۰۰ تن عسل کنار برداشت می‌کنند.

وی افزود: کنار از درختان جنگلی و مرتعی غالب در شهرستان قیروکارزین بوده و زمان ورود زنبورداران به این شهرستان در نیمه شهریور ماه هم‌زمان با آغاز گل‌دهی و جریان شهد این درختان است که از این رو نخستین عسل پائیزه در قیروکارزین به عنوان عسل گل کنار قلمداد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به توسعه بیش‌ازپیش جمعیت زنبورداران بومی و مهاجر در شهرستان قیروکارزین ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود بیش از ۵۰۰ واحد زنبورداری حدود ۶ ماه از سال را در این شهرستان سپری می‌کنند.

همتی با تأکید بر اینکه حرفه زنبورداری در شهرستان قیروکارزین با استقبال جوانان جویای کار مواجه است، اضافه کرد: بیش از یک هزار نفر نیروی انسانی در نگهداری و پرورش کندوهای زنبورعسل مستقر در شهرستان قیروکارزین اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه قیمت‌گذاری عسل بر مبنای میزان قند ساکارز آن انجام می‌شود بیان داشت: کمبود نقدینگی در تعاونی زنبورداران و عدم وجود آزمایشگاه تخصصی عسل در شهرستان قیروکارزین موجب شده عمده عسل تولیدی به استان اصفهان ارسال شود.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به اینکه زنبورعسل تولیدات متنوع دیگری نیز دارد، گفت: در صورت ساماندهی بازار خرید تولیدات زنبورعسل، زنبورداران این شهرستان از توانمندی خوبی برای تولید ژل شاهانه، گرده گل، بره موم و زهر زنبورعسل برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم در شهرک صنعتی قیروکارزین سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به بخش صنایع غذایی در این عرصه وارد و ضمن ایجاد ارزش‌افزوده برای این محصول زنجیره تولید را تکمیل کنند.

به گزارش فارس، قیروکارزین با تولید حدود دو هزار و ۴۰۰ تن عسل سالانه از مناطق مهم زمستانه زنبورداران بیش از ۶ استان کشور است.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول