اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

درد دل پاکبانان شهرداری با استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ چند ماه است حقوق نگرفته‌ایم!+فیلم

عده‌ای از پاکبانان شهرداری یاسوج عدم دریافت چند ماهه مطالبه و حقوق خود را به استاندار منتقل کردند.

درد دل پاکبانان شهرداری با استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ چند ماه است حقوق نگرفته‌ایم!+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پاکبانان شهرداری یاسوج که چند ماهی است حقوقی دریافت نکرده‌اند در حاشیه بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اداره‌کل ورزش و جوانان که روز گذشته صورت بود این درد دل و مشکل خود را به استاندار منعکس کردند.

آنها به شرایط سخت بیماری کرونا اشاره‌ای داشتند و اینکه پاکبانان بدون هیچ امکاناتی به وظیفه خود ادامه می‌دهند اما با وجود اجاره‌نشین بودن حقوق آنها چند ماهی به تعویق افتاده است.

حسین کلانتری هم ضمن شنیدن درددل‌های کلانتری به مدیرکل حراست استانداری ماموریت داد این موضوع را بررسی و رفع کند.

 

 

به گزارش فارس؛ چند روز پیش هم نیروهای سازمان حمل و نقل مسافر و بار طی تماسی با خبرگزاری فارس اعلام کردند که ۹ ماهه است حقوق و مطالبات آنها پرداخت نشده است.

نستهن مقدم در همین خصوص به خبرنگار فارس گفت: سازمان حمل و نقل مسافر و بار یک سازمان مستقلی است و بودجه خاص دارد قبلا که کرونا نبود چون درآمد پایدار نبود مشکلات و معضلاتی داشت که رفع کردیم.

شهردار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چون اتوبوس‌های این سازمان  در خدمت دانشگاه‌ها قرار داشت بخشی از بودجه این سازمان در این حوزه دیده شد اما با شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه آنها هم با رکود  مواجه شدند چرا که سازمان بخشی از درآمدش را که ماهانه احصاء می‌کرد از دست داد البته فرصت بیمه بیکاری در کشور ایجاد شد.

وی عنوان کرد: خواستیم همکاران از این فرصت بیمه بیکاری برای نیروها استفاده کند اما در این قسمت همکاری نشد چون بیمه بیکاری به معنای اخراج نیست قانون می‌گوید اگر کار زیاد یا کم باشد پیمانکار می‌تواند نیروها را کم یا زیاد کند.

وی ادامه داد: شهرداری سال‌های گذشته ۱۳ دستگاه اتوبوس خریداری کرد و چند مرحله بدهی تکالیف قانونی مانند بیمه و حقوق مستقیم  نیروها پرداخت شد، یک ماه گذشته هم پرداختی داشتیم و رقم‌های میلیاردی به سازمانی که بودجه مستقیم داشت پرداخت کردیم علی‌رغم اینکه نمی‌توانستیم از بودجه شهرداری کمکی داشته باشیم.

وی با اشاره به مشکلات نیروهای فضای سبز گفت: ۳ شرکت فضای سبز با بیش از ۲۰۰ نیرو همین مشکلات را دارند.پارک‌ها، بوستان‌ها، آبشارها و همه املاک شهرداری به دلیل بیماری کرونا تعطیل شدند و بودجه میلیاردی شهرداری صفر شد اما تلاش می‌کنیم از هر منابعی که قانون اجازه دهد مطالبات نیروها را تامین و پرداخت کنیم.

شهردار یاسوج عنوان کرد: تاکنون بخشی از مطالبات فضای سبز و پارکبانان تهیه و ظرف دو سه روز گذشته پرداخت شده، نسبت به نیروهای سازمان حمل و نقل مسافر و بار به مانند سایر نیروها متفاوت نیستیم و تلاش می‌کنیم ظرف روزهای آینده بخشی از حقوق آنها را پرداخت کنیم.

مقدم با اشاره به اینکه کرونا بیشترین آسیب را در حوزه درآمد شهرداری وارد کرده، گفت: البته پیشنهاد مشخصی برای این شرایط کرونایی به شورا دادیم و چند ماهی است لیست اموال غیرمولد شهرداری را به شورا فرستادیم تا از قِبل فروش آنها موارد موجود را رفع کنیم اما متاسفانه شورا هنوز تکلیف ما را مشخص نکرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری هر دو باید به جد پای رفع مشکل کارگران باشند و اگر همکاری شود مسائل اساسی کارگران در آینده نزدیک رفع خواهد شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول