اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۵ طرح پژوهشی در استانداری سمنان انجام ‌شد/ پژوهش‌ها مشکلات استان را رفع کند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان گفت: تاکنون پنج طرح پژوهشی در استانداری سمنان انجام‌شده و سه طرح به مرحله اجرایی درآمده و به بهره‌برداری رسیده است.

۵ طرح پژوهشی در استانداری سمنان انجام ‌شد/ پژوهش‌ها مشکلات استان را رفع کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن سعدالدین عصر امروز در جلسه شورای پژوهش استانداری سمنان اظهار کرد: شورای پژوهش استانداری سمنان بر اساس دستورالعمل درون‌سازمانی و با نظر معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان تشکیل شد تا از این منظر، پژوهش‌های استانداری و واحدهای تابعه ساماندهی شود.

او گفت:‌ پژوهش‌های موردنیاز استانداری، فرمانداری‌ها و واحدهای ستادی تابعه و درون‌سازمانی در شورای پژوهش بررسی و نهایی می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان گفت:‌ اعتبارات پژوهشی هر ساله به‌صورت متمرکز تخصیص داده‌شده می‌شود؛ برای تعیین اولویت‌های پژوهشی استان، عناوین پژوهشی در کمیته‌های تخصصی بررسی و بهترین پروپوزال‌ها با هزینه‌های مناسب و منطقی تصویب می‌شود.

سعدالدین بیا کرد: با تأکید معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان، اولویت‌های پژوهشی و تحقیقات توسط دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

او اضافه کرد: هر ساله اولویت‌های پژوهشی استانداری سمنان از دفاتر استانداری جمع‌آوری و پس از بررسی و تأیید نهایی در سامانه مدیریت و برنامه‌ریزی بارگذاری می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان اضافه کرد: تاکنون پنج طرح پژوهشی در استانداری سمنان انجام‌شده و سه طرح به مرحله اجرایی درآمده و به بهره‌برداری رسیده است.

پژوهش‌ها مشکلات استان را رفع کند

امیر بینایی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان هم گفت: پژوهش‌های تخصصی دفاتر بر اساس تکالیف ابلاغی از سوی وزارت کشور باید مدنظر قرار گیرد.

او گفت: پژوهش باید بر اساس واقعیات اجتماعی و مبتنی بر بوم منطقه باشد؛ پژوهش‌ها باید مشکلی از مشکلات استان به‌ویژه در مناطق محروم رفع کرده و مردم‌محور و مبتنی بر تحقق عدالت اجتماعی باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان اضافه کرد: طرح‌های پژوهشی در استانداری و فرمانداری‌ها به‌منظور توانمندسازی همکاران توسط کارکنان انجام شود.

بینایی افزود: طرح‌های پژوهشی استانداری و فرمانداری‌ها باید در راستای توانمندسازی و افزایش نشاط و سلامت کارکنان و اثربخشی فعالیت‌ها انجام شود.

ایجاد ارتباط مؤثر بین کارفرما و پژوهشگر

مهسا شاه‌حسینی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان هم گفت: لزوم ارائه برنامه به‌منظور ترغیب و ترویج فرهنگ پژوهش‌محور بین کارکنان مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: پیشنهادات لازم در خصوص ترویج نگاه و دید پژوهشی ارائه شود و  لزوم آموزش‌های کارگاه‌محور به‌منظور ارائه محتوا و روش تحقیق و انجام پژوهش مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان افزود:‌ ایجاد ارتباط مؤثر بین کارفرما و پژوهشگر در انجام پژوهش و تأثیرگذاری بیشتر حائز اهمیت است.

پژوهش‌ها باید مسأله‌محور باشد ‌

فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سمنان هم با تأکید بر ضرورت و اهمیت ساماندهی پژوهش‌ها و هم‌فکری و هم‌افزایی در انجام پژوهش‌ها در استانداری اظهار کرد: راهبری پژوهش‌های استان را استانداری سمنان با همراهی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی عهده‌دار است و با این هدف، شورای پژوهش استانداری سمنان با مسؤولیت معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری برگزار می‌شود.

منصوری گفت: پژوهش‌ها باید مسأله‌محور بوده و منجر به مداخله در حل مسائل شود.

وی اهمیت و جایگاه پژوهش را در میزان بهره‌برداری از آن دانست و افزود: در واقع باید تصمیم‌گیری‌ها در حوزه‌های مختلف بر پایه پژوهش باشد و لازم است نسبت به انتخاب موضوعات پژوهش و همچنین نحوه انجام آن با بررسی موشکافانه پروپوزال‌ها با دقت و حساسیت نظر ورود کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان گفت: پژوهش‌ها چه کاربردی باشد و چه راهبردی باید مبتنی بر نیازسنجی و واقعیت‌های جامعه بوده و مشکلات و دغدغه‌های جامعه را بررسی و راهکارهای لازم را ارائه دهد.

منصوری با تأکید بر اینکه پژوهش‌ها باید در دستگاه‌های اجرایی منتج به بهره‌برداری شود، گفت: در شورای پژوهش استان مقرر شد تا دستگاه‌ها تأثیرات و کاربردهای پژوهش‌های خود را گزارش دهند و در این راستا لازم است نتایج پژوهش‌های استانداری در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نیز گزارش و نظرات بهره‌برداران اخذ شود.

وی همچنین بر ترویج نگاه پژوهشی بین کارکنان تأکید کرد و افزود: ضمن ارائه آموزش‌های لازم، ارج‌گذاری و تقدیر به‌موقع و به‌جا از افرادی که پژوهش‌های آنان موجب افزایش بهره‌وری و راندمان کاری می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار سمنان ضمن تأکید بر تهیه بانک اطلاعاتی پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های کارکنان که مرتبط با محورهای توسعه استان و همچنین مأموریت‌های دستگاه باشد نقش شورای پژوهش استانداری را حائز اهمیت خواند و خواستار آن شد که علاوه بر بررسی و انتخاب هوشمندانه موضوعات پژوهش سالانه استانداری، پژوهش‌های داخلی دفاتر نیز در این شورا مطرح و مصوب گردیده و چگونگی انجام آن گزارش شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول