اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

راه اندازی گلخانه هوشمند 20 هزار مترمربعی در ارومیه

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: راه اندازی گلخانه هوشمند 20 هزار مترمربعی جهاد دانشگاهی در ارومیه می‌تواند به عنوان یک مدل علمی عملی در حوزه کشاورزی تحول در اقتصاد کشاورزی کشور و الگوی بومی توسعه را در کشور و منطقه ترسیم کند.

راه اندازی گلخانه هوشمند 20 هزار مترمربعی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، , وبه نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی امین رستم‌زاده در جریان بازدید معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از دستاوردهای پژوهشی این نهاد اظهار داشت: راه اندازی گلخانه هوشمند 20 هزار مترمربعی جهاد دانشگاهی در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری می‌تواند تحقق آموزه‌های اقتصاد مقاومتی را به وضوح عملیاتی کنند.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ایجاد کسب و کارهای دانش بنیان بین رشته‌ای کشاورزی مبتنی بر پژوهش‌های نوین تخصصی،  مطالعه و تحقیق در خصوص انتقال تکنولوژی‌های نوین گلخانه‌ای مدرن دنیا برای ایجاد پایلوت در سطح خاورمیانه و کشور و پرداخت کیفی برای طراحی زنجیره ارزش برای بهره‌برداری از موضوع مهم اگروتوریسم و ایجاد گلخانه‌های هوشمند خلاق مبتنی بر اینترنت اشیاء را از مزایای اجرای این طرح بدیع فاخر عنوان کرد.

رستم‌زاده با اشاره به اینکه خروجی چنین گلخانه‌هایی،  خودکارسازی کشت محصولات استراتژیک را در مدرن ترین حالت رقم می‌زند خاطرنشان کرد: حمایت از پیاده سازی این طرح علمی و کاربردی می‌تواند تحولی در حوزه کشاورزی برای کل کشور و استان‌های منطقه ایجادکند.

این مقام مسوول با اشاره به نقش هوش مصنوعی در مدل مدیریتی در حوزه کشاورزی و گلخانه‌های مدرن اشاره کرد و یادآور شد: بررسی سنجش پارامترهای مختلف عارضی جغرافیایی تا بستر رویش و کود آب و هوا و نور لازم  برای تولید یک محصول ارگانیک ارزشمند بسیار مهم و اثرگذار بوده و  به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌هایی از نسل‌های مهم حقوق بشری و شهروندی چشم اندازی است که دنیا به سوی آن در راستای تامین مولفه‌های اثرگذار سلامت موثر غذایی بشر گام بر می‌دارد.

وی اضافه کرد:  این تکنولوژی با ایجاد چنین طرح‌های نوین و مدرن که در طرح پیشنهادی جهاد دانشگاهی استان لحاظ شده می‌تواند بستر تحقق انقلابی در حوزه کشاورزی را برای کشور و حتی کشورهای پیشرفته همسایه به عنوان مدل و پایلوت کاری رقم بزند.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی ادامه داد: نیاز است تا مسولان متولی امر برای چنین طرح هایی با چنین عقبه‌ای با حمایت عملیاتی تر و  جدی‌تر وارد گود شده و بستر کیفی توسعه را برای رسیدن به شاخص‌های توسعه استان ،و حتی کشور رقم زنند.

در این دیدار مهندس آقایی زاد معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی ضمن تمجید از فعالیت‌های ارزشمند پژوهشی و دانش بنیان و کارآفرینانه جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای تمام توان خود را برای حمایت از چنین طرح‌هایی عملیاتی خواهیم کرد.

 صمدزاده رئیس گروه پژوهش و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این بازدید بیان کرد:تولید محتوا و تدوین مبانی علمی و مطالعات تطبیقی عملیاتی برای چنین طرح هایی از ضروریات موضوع است تا بتوانیم علم را با عملی عجین کرده که خروجی پایدار و ارزش آفرین داشته باشد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول