اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

معرفی هیئت ارزیابی آثار بخش خیابانی جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی»

هیئت ارزیابی طرح و ایده بخش خیابانی و محیطی دومین جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» معرفی شدند.

معرفی هیئت ارزیابی آثار بخش خیابانی جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی»

به‌گزارش خبرگزاری فارس، به پیشنهاد دبیر جشنواره و طی احکامی جداگانه مجید امرایی، سامان خلیلیان و محمدعلی رادمنش  به‌عنوان اعضای هیئت ارزیابی طرح و ایده بخش خیابانی و محیطی دومین جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» انتخاب و معرفی شدند.

دکتر مجید امرایی مدرس دانشگاه، کارگردان و نویسنده تئاتر، محقق و پژوهشگر، متولد 1348 در کوهدشت، دارای مدرک دکترای دراماتراپی از کشور فرانسه است. از عمده فعالیت‌های وی می‌توان به تجربه عملی بیست سال کار نمایش‌درمانی با گروه‌های مختلف همچون مصدومان جنگی اشاره کرد. سامان خلیلیان نویسنده و کارگردان متولد سال ۱۳۵۸ در تهران و دارای مدرک دکترای جغرافیای سیاسی است. وی دارای مدرک درجه دو هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان است.

کارگردانی سیزده تئاتر صحنه‌ای و بیش از سی تئاتر خیابانی و محیطی، مدیریت کانون تخصصی تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی، داوری در جشنواره‌های تئاتر فجر، دانشگاهی، مریوان، فتح خرمشهر، شهروند لاهیجان، استانی، شرهانی و ... ازجمله سوابق خلیلیان به‌شمار می‌رود.
علی‌محمد رادمنش نویسنده، بازیگر و کارگردان متولد ۱۳۵۸ در جیرفت است. دریافت چندین تندیس و دیپلم افتخار نویسندگی، کارگردانی و بازیگری از جشنواره‌های مختلف تئاتر و جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از افتخارات هنری وی محسوب می‌شود.رادمنش همچنین به‌عنوان بازیگر برگزیده انجمن منتقدان سینمای آمریکا برای بازی در فیلم «گلنساء» انتخاب شده‌است.

دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی به مناسبت پاسداشت نام و یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سه بخش نمایش‌های صحنه‌ای، خیابانی و محیطی و نمایش‌نامه‌نویسی به‌همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با دبیری امیرحسین شفیعی دی‌ماه سال جاری در کرمان برگزار خواهد شد.

*اتابک نادری از بیمارستان مرخص شد

اتابک نادری هنرمند تئاتر امروز با انتشار پستی در صفحه مجازی خود از مرخص شدنش از بیمارستان مسیح دانشوری خبر داد و از کادر درمان این بیمارستان تشکر کرد.

وی عنوان کرد که به توصیه پزشکان می بایست چند روزی هم در منزل در استراحت و قرنطینه خانگی باشد.

برای این هنرمند تئاتر آرزوی صحت و سلامتی کامل داریم.

*طراحان نمایش «هجوم» معرفی شدند

طراحان نمایش «هجوم» به نویسندگی و کارگردانی علی صفری معرفی شدند.شهاب شریفی به عنوان طراح صحنه، رها حاجی زینل در مقام طراح گریم و مرجان خرمی به عنوان طراح لباس در نمایش هجوم حضور خواهند داشت.

هجوم که قرار بود از ششم آبان ماه روی صحنه برود، به زودی و بعد از پایان تعطیلات کرونایی در تماشاخانه اهورا روی صحنه خواهد رفت. این نمایش برداشتی آزاد از رُمان «وقفه در مرگ» به نویسندگی ژوزه ساراماگو است، اثری که روایتگر خداحافظی مرگ و چالشهای انسان مدرن در مواجهه با این غیبت این امر طبیعی است، داستان اثر درباره شهری است که به یکباره هفت روز مرگ از آن خود خداحافظی می کند.

محمد فرح بخش، بهنام شاملو، علی کیانی، نابت شفائی، شیده غفاریان، بابک بینش، سعید بابایی، حسن محمدیان، پردیس جلالی، نیلوفر اخوان، مبینا بختیاری و هما شهیدی زاده بازیگرانی هستند که در هجوم به ایفای نقش خواهند پرداخت. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول