خلیل رنجبر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در طول برگزاری این کارگاه فرصتی برای آموزش 40 نفر از معلمان گروه نیاز ویژه دوره ابتدایی استان فراهم شده تا بتوانند با فراگیری مهارتهای لازم به طیف مختلفی از دانشآموزان خدمات آموزشی ارائه دهند.
وی گفت: آموزش خط بریل، جهت یابی و حرکت، روشهای تدریس و زبان اشاره و مباحث نظری اتیسم و آموزش رویکردهای TEACCH و ABA در طی برگزاری این کارگاه 120 ساعته از تاریخ 20 آبان تا اواخر بهمن ماه به شرکت کنندگان آموزش داده میشود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: آموزش معلمان متخصص، افزایش سطح علمی و کاربردی فراگیران با راهبردهای مختلف آموزشی، نحوه ارزشیابی در گروههای مختلف دانشآموزان و افزایش دانش فراگیران با ویژگیهای روانشناختی و محورهای توانبخشی دانشآموزان با نیازهای ویژه از جمله اهداف مهم برگزاری این کارگاه در 21 جلسه است.
رنجبر با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و اثربخشی آموزشی باید مهارتها و توانمندیهای لازم در معلمان را با مجهز کردن آنان به بینش علمی تقویت کرد، گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری کارگاه معلم مبتنی بر مهارتهای چندگانه آموزش معلمانی است که توانایی، تخصص و مهارت لازم را برای آموزش گروههای مختلف داشته باشند و با راهکارهای علمی آموزش به این دانشآموزان آشنایی یابند.
وی افزود: باتوجه به ویژگیهای جامعه امروز،تخصص معلم در یک درس خاص نمیتواند کارساز باشد بنابراین در راستای ارتقای توانمندی معلمان،کسب مهارتهای چند بعدی آنان باید مورد توجه قرار گیرد.
رنجبریادآور شد: ارتقای توانمندی معلمان، آغاز تحولی در نظام آموزشی دانشآموزان با نیازهای ویژه خواهد بود و درک این مفهوم که نقش معلم فقط یاد دادن نیست بلکه ایجاد موقعیت برای یادگیری است تغییرات شگرفی را در نحوه آموزش دانشآموزان ایفا میکند.
وی با بیان اینکه نفوذ تعلیم و تربیت معاصر با همراهی فن آوریهای مفید سبب ایجاد تغییرات عمیق در آموزش شده است؛ تصریح کرد: این تغییر فرآیندی را میتوان ابزاری نیرومند برای ارتقای کیفیت و کارایی آموزش دانست که باعث تغییر در شیوه سنتی آموزش شده و به معلمان در بهبود فرآیند آموزش و یادگیری کمک میکند.
انتهای پیام/2330/72