اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

باکو از نابودی چندین تانک و کشته شدن نظامیان ارمنستانی در درگیری‌های دیشب خبر داد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با بیان اینکه در کل شبانه روز گذشته درگیری‌ها با ارمنستان ادامه داشته، از نابودی چندین تانک، موشک و کشته شدن چند نظامی ارمنستانی خبر داد.

باکو از نابودی چندین تانک و کشته شدن نظامیان ارمنستانی در درگیری‌های دیشب خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که جبهه درگیری‌ها با ارمنستان تحت کنترل ارتش جمهوری آذربایجان است.

خبرگزاری آناتولی در گزارشی درباره وضعیت درگیری‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی، از تداوم تبادل آتش به رغم موافقت دو طرف با آتش‌بس خبر داد.

طبق این گزارش، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که عملیات ارتش این کشور برای آزادسازی اراضی اشغالی قره‌باغ کوهستانی ادامه دارد.

به روایت این وزارتخانه، در عملیات تازه ارتش جمهوری آذربایجان ۲ تانک «تی-۷۲»، ۴ سامانه موشکی گراد، ۵ خودروی زرهی ارمنستان از بین رفته و چندین سرباز ارمنستانی کشته شدند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که تمام شبانه روز گذشته (دوشنبه شب) عملیات علیه نیروهای ارمنستانی در «آغدارا، آغدام، فضولی، هدروت، جبرئیل و قبادلی و زنگیلان» ادامه داشته است.

طبق این گزارش، نظامیان ارمنستان هم به ارتش جمهوری آذربایجان با انواع توپ و خمپاره حملاتی ترتیب داده‌اند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرده که وضعیت در جبهه درگیری با ارمنستان تحت کنترل ارتش جمهوری آذربایجان قرار دارد.

مقام‌های سیاسی و نظامی ارمنستان هنوز به بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان درباره درگیری‌های شب گذشته واکنش نشان نداده است.

درگیری‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در حالی ادامه دارد که دو طرف تا کنون دو بار با میانجیگری مسکو بر سر آتش‌بس توافق کرده‌اند. باکو و ایروان هر کدام طرف مقابل را به نقض آتش‌بس متهم کرده‌اند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از استقلال یافتن از اتحاد جماهیر شوروی بر سر منطقه قره باغ کوهستانی با هم وارد درگیری شدند. آغاز درگیری‌های شدید از سال ۱۹۹۲ و به به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه بود.

در نتیجه این اقدام، ارمنستان و جمهوری آذربایجان وارد درگیری نظامی شدند و به رغم صدور قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر لزوم خروج ارمنستان از قره‌باغ کوهستانی، این کشور همچنان در این منطقه باقی مانده و تلاش‌ها برای حل مناقشه همچنان بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول