اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مهمانی‌های خانوادگی بیشترین عامل شیوع کرونا در کردستان/استفاده از ماسک در برخی شهرستان‌های کردستان زیر ۱۰ درصد است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سنندج با حدود ۶۰ درصد بیشتر از سایر شهرستان‌های استان از ماسک استفاده می‌کنند در حالیکه در سقز، بانه و مریوان استفاده از ماسک به ۱۰ درصد هم نمی‌رسد.

مهمانی‌های خانوادگی بیشترین عامل شیوع کرونا در کردستان/استفاده از ماسک در برخی شهرستان‌های کردستان زیر ۱۰ درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم قادری شامگاه امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان کردستان اظهار کرد: در پیک اول کرونا در کردستان، سنندج و دو شهرستان درگیر بودند، در پیک دوم سنندج بود و در پیک سوم تمامی شهرستان‌ها جز سنندج درگیر هستند.

وی تصریح کرد: تعداد بیماران بستری فعلی نصف تعداد بستری‌های خردادماه است اما به دلیل گستردگی پیک فعلی در استان مشکلات ما حادتر است چرا که امکانات محدود است.

قادری ادامه داد: درصد شناسایی بیماران کرونایی در کردستان در حال افزایش است و این نشان می‌دهد گردش ویروس کرونا افزایش یافته است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: هر چند کردستان در زمینه مقابله با کرونا خوب عمل کرده است اما اکنون هر تجمع بیش از ۱۰ نفر و مهمانی‌های خانوادگی ریسک محسوب می‌شود.

وی در ادامه سخنانش گفت: سنندج با حدود ۶۰ درصد بیشتر از سایر شهرستان‌های استان از ماسک استفاده می‌کنند در حالیکه در سقز، بانه و مریوان استفاده از ماسک به ۱۰ درصد هم نمی‌رسد.

قادری افزود: برای پیشگیری از گسترش کرونا، مراکز ۱۶ ساعته در استان فعال شده‌اند و تمام مراکز موظف به ویزیت و درمان بیماران هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: با تغییر رفتار مردم روند شدت همه‌گیری کرونا خواهد شکست مشروط بر اینکه مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: موافق پلمپ کردن نیستیم اما جاهایی که مشکل‌ساز باشند پلمپ خواهیم کرد.

قادری در بخش دیگری از سخنانش، بهترین روش درمان بیماری کرونا را استراحت مطلق در مزل دانست و گفت: همین کار ساده موجب شده ۲۰ تا ۴۰ درصد آمار بستری بیماران کرونا در استان کاهش خواهد یافت.

وی همچنین گفت: بیشترین عامل شیوع کرونا در استان مهمانی‌های خانوادگی و ارتباطات دوستانه است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول