اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افزایش نگرانی سناتورهای جمهوری‌خواه از باخت ترامپ در انتخابات

یک رسانه آمریکایی از افزایش نگرانی سناتورهای آمریکایی از باخت دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر خبر داده است.

افزایش نگرانی سناتورهای جمهوری‌خواه از باخت ترامپ در انتخابات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه آمریکایی از نگرانی فزاینده نماینده‌های جمهوری‌خواه در مجلس سنا از باخت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ماه نوامبر در برابر رقیبش «جو بایدن» خبر داده است.

پایگاه «ان‌بی‌سی» نوشته برخی از سناتورهای جمهوری‌خواه ضمن ابراز نگرانی از احتمال باخت ترامپ در انتخابات گفته‌اند او ممکن است موجب شکست نامزدهای این حزب برای تصاحب کرسی سنا هم شود. این سناتورها بر همین اساس به نحو بی‌سابقه‌ای تلاش می‌کنند از ترامپ فاصله بگیرند.

نگرانی سیاستمداران جمهوری‌خواه با این وجود هیچ نتیجه ملموسی در اصلاح رفتارهای ترامپ نداشته و او در توئیتر گروهی از سناتورهای هم‌حزبی خودش را هدف حملات لفظی قرار داده است.

در روزهای گذشته «بن ساسی»، «تد کروز» و «لیندسی گراهام» از احتمال شکست ترامپ در انتخابات ابراز نگرانی کرده‌اند. همه این سناتورها منتقدان اولیه‌ای بودند که به متحد ترامپ تبدیل شده‌اند و در مجلس سنا منطبق با سیاست‌های او رأی می‌دهند.

ساسی در یک فایل صوتی که برای نخستین بار روز پنجشنبه گزارش شد گفت: «من نگرانم که اگر ترامپ بازنده شود-اتفاقی که محتمل است- مجلس سنا را هم با خودش به زیر بکشد. من در حال حاضر احتمال به راه افتادن حمام خون علیه جمهوری‌خواهان در سنا را بررسی می‌کنم.»

افزایش نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که جو بایدن در نظرسنجی‌های مختلف از ترامپ پیشی گرفته است. ان‌بی‌سی گفته در نظرسنجی این رسانه ترامپ به طور متوسط ۹ درصد از بایدن پیشی گرفته است.

علاوه بر این رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور مستقر آمریکا ۱۳۵ میلیون دلار کمتر از نامزد حزب دموکرات درآمدزایی کرده است.

گزارش‌ها حاکی است ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» و «کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه» میزان درآمدزایی مشترک خود در ماه میلادی سپتامبر را ۲۴۷.۸ میلیون دلار اعلام کردند.

این رقم به منزله افزایش میزان درآمدزایی تیم جمهوری‌خواهان در ماه سپتامبر نسبت به یک ماه قبل‌تر است. تیم ترامپ در ماه اوت ۲۱۰ میلیون دلار درآمد به دست آورده بود.

با وجود این، میزان درآمدهای اکتسابی ترامپ بسیار کمتر از «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.

تیم جو بایدن در ماه سپتامبر ۳۸۳ میلیون دلار درآمد کسب کرده که به معنی اختلاف تقریباً ۱۳۵ میلیون دلاری به نفع تیم دموکرات‌ها است.

سی‌ان‌ان در توضیح بیشتر درباره درآمد تیم بایدن نوشته هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ در ماه سپتامبر ۱۵۴ میلیون دلار درآمد کسب کرده بود.

این رسانه مدعی شده ستاد انتخاباتی بایدن علاوه بر کسب درآمد بیشتر در ماه‌های اوت و سپتامبر از منابع مالی بیشتری در بانک برای هزینه کردن در آخرین ماه رقابت انتخاباتی برخوردار است. ستاد انتخاباتی ترامپ ۲۵۴.۱ میلیون دلار وجه در دسترس دارد در حالی که این رقم برای تیم بایدن ۴۳۲ میلیون دلار است.

ستاد انتخاباتی ترامپ  با وجود این اختلاف در میزان درآمدها گفته اطمینان دارد از منابع مالی کافی برای ادامه تلاش‌ها جهت پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات برخوردار خواهد بود.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار است روز سوم نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) برگزار شود و امکان تشکیک ترامپ در نتیجه انتخابات، در حال حاضر به یکی از نگرانی‌های اصلی دموکرات‌ها تبدیل شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا چندین بار تا به حال در پاسخ به این سئوال که آیا در صورت باخت در انتخابات، قدرت را به صورت مسالمت‌آمیز تحویل خواهد داد یا خیر به احتمال تقلب به ضرر او در انتخابات اشاره کرده است.

به عنوان مثال، ترامپ در دوئل تلویزیونی چند شب پیش خود با بایدن در پاسخ به این سئوال که آیا در صورت باخت در انتخابات به صورت مسالمت‌آمیز قدرت را تحویل خواهد داد یا خیر به تخلفات در برخی حوزه‌های رأی‌گیری در ایالت‌هایی که رأی‌گیری در آنها آغاز شده اشاره کرد.

او سپس با بیان اینکه دموکرات‌ها از ستاد انتخاباتی او جاسوسی کرده‌اند گفت: «بعد از این صحبت می‌کنند که آیا قدرت را به صورت مسالمت‌آمیز تحویل خواهی داد؟ پاسخ مثبت است، اما می‌خواهم که انتخابات صادقانه باشد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد که هزاران برگه رأی که نام او در آنها نوشته شده به سطل‌های زباله انداخته شده و از این موضوع خشنود نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول