اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

توزیع ۲ هزار بسته معیشتی همزمان با هفته وقف در ملایر

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر از توزیع ۲ هزار بسته معیشتی همزمان با دهه وقف در ملایر خبر داد.

توزیع ۲ هزار بسته معیشتی همزمان با هفته وقف در ملایر

حمیدرضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه شهرستان مملایر از نظر وقف و موقوفات جایگاه برتر را در استان همدان دارد اظهار کرد: بیش از ۵۳ درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است.

وی با بیان اینکه بیشترین و بزرگترین موقوفات ملایر مربوط به شادروان مرحوم سیف‌الدوله است افزود: موقوفات این واقف خیراندیش در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزشی، اطعام و روضه‌خوانی و... است و تاکنون عواید موقوفات آن در توسعه شهرستان نقش ویژه‌ای داشته است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با اشاره به وجود بیش از ۱۷۰ موقوفه در شهرستان گفت: این موقوفات در سطح شهرها و روستاهای ملایر در حوزه‌های مختلف وقف شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در برخی حوزه‌ها شهرستان از نظر موقوفات اشباع شده است گفت: کمک به زوج‌های جوان، علم روز، بیماران صعب‌العلاج٬ وقف فرهنگی، امور اشتغالزا، کمک به مدارس و... از نیازهای امروز در حوزه موقوفات در شهرستان است.

نوروزی با اشاره به ارائه مشاوره به واقفان در هنگام وقف اموال تصریح کرد: البته نیت واقف مهم است و ما نیز تنها در راستای نیت واقف و مجوزهای سازمان برای موقوفات عمل می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دهه وقف از ۲۴ مهرماه شروع و تا سوم آبان‌ماه ادامه دارد گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا روال برگزاری برنامه‌ها امسال تغییر پیدا کرده است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه برنامه‌های دهه وقف امسال محدود شده است افزود: برنامه‌ها امسال بیشتر به سمت تهیه بسته‌های معیشتی و کمک درمانی بیماران نیازمندان رفته است.

وی در ادامه از توزیع ۲ هزار بسته معیشتی از محل عواید موقوفات سیف‌الدوله به خانواده‌های جامعه هدف همزمان با دهه وقف خبر داد و تصریح کرد: این بسته‌ها بین خانواده‌های زیر پوشش نهادهای حمایتی، کارگران فضای سبز و تنظیف شهرداری، انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان و... توزیع می‌شود.

نوروزی ارزش هر کدام از این بسته‌ها را ۳۷۵ هزار تومان دانست و افزود: برای این تعداد بسته ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این بسته‌ها شامل اقلام اساسی چون برنج، گوشت مرغ، روغن، قند و شکر، حبوبات و... است افزود: توزیع این بسته‌ها از همین هفته و به صورت روزانه بین جامعه هدف انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۴ هزار و ۴۲۰ بسته معیشتی در بین خانواده‌های جامعه هدف و نیازمند شهرستان توزیع شده است تصریح کرد: این بسته‌ها در ماه مبارک رمضان، ماه محرم و... توزیع شد.

وی با بیان اینکه با توزیع تعداد بسته‌های معیشتی دهه وقف، تعداد بسته‌ها به ۶ هزار و ۴۲۰ بسته می‌رسد یادآور شد: مبلغ هزینه شده برای این بسته بیش از ۲.۵ میلیارد تومان و هزینه آن نیز از عواید موقوفات سیف‌الدوله و در راستای نیت واقف بوده است.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول