اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افزایش سطح آب در فولادمحله و باز هم گرفتاری مردم!

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر از افزایش سطح آب در روستای فولادمحله در شهرستان مهدی‌شهر خبر داد که زندگی مردم در این روستا را با مشکل مواجه کرده است.

افزایش سطح آب در فولادمحله و باز هم گرفتاری مردم!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عبدالرضا میقانی ظهر امروز در جلسه پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استانداری سمنان اظهار کرد: بالا آمدن سطح آب در روستای فولادمحله در شهرستان مهدی‌شهر، یکی از مواردی است که زندگی مردم در این روستا را با مشکل مواجه کرده است.

او گفت: به‌عنوان فرماندار شهرستان، برخی اقدامات در مدیریت موضوع پیش‌آمده در روستای فولادمحله را که در حیطه مسؤولیت اینجانب بود، به انجام رسانده‌ایم و نسبت به گذشته از وضعیت بهتر و باثبات‌تری برخورداریم.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر اضافه کرد: در چند روز گذشته به‌اتفاق نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، بازدیدی از روستای فولادمحله به انجام رسانده و وضعیت را رصد و پیگیری کردیم.

میقانی بیان کرد: در چند ماه گذشته، اقداماتی از سوی برخی دستگاه‌های مسؤول در این روستا به انجام رسیده که لازم است در ابتدا، اصل موضوع به فرجام رسیده و سپس اقدامات اصلاحی صورت گیرد.

او گفت: لایروبی قنات‌های فولادمحله می‌تواند در رفع مشکل بالا آمدن سطح آب یا کاهش میزان خسارات بسیار مؤثر باشد.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر افزود: حوزه آبخوان منطقه فولادمحله از منابع آبی چشمه‌علی دامغان بوده و بر اساس قانون جزو مناطق ممنوعه از نظر برداشت از آب‌های زیرزمینی محسوب می‌شود.

میقانی اضافه کرد: بر اساس نظر کارشناسان، سنگ کف زمین در روستای فولادمحله بالاتر از حد معمول است و یکی از مشکلات بالا آمدن آب سطحی در روستا، مرتبط با این مقوله است.

او گفت: متأسفانه برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود در مواقع بحران آشنایی ندارند.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر افزود: با توجه به مسؤولیت اینجانب به‌عنوان فرماندار و فرمانده مدیریت بحران در شهرستان مهدی‌شهر، دستور داده‌ام تا عملیات برداشت آب از چاه کیان در داخل روستا که مدت‌هاست به دلایل مختلف از آن برداشتی صورت نگرفته بود، انجام شود که بر اساس مشاهدات موجود، این اقدام نتایج خوبی را در پی داشته است.

انتهای پیام/74005/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول