اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ضعف ساختاری در نظام مدیریتی برخی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان/ عذرخواهی می‌کنم!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: تکرار یک حادثه مشابه پس از 10 سال در همان منطقه و با همان کیفیت، نشان از ضعف اساسی و ساختاری در نظام مدیریتی در برخی دستگاه‌های اجرایی استان است

ضعف ساختاری در نظام مدیریتی برخی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان/ عذرخواهی می‌کنم!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری ظهر امروز در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان، با انتقاد از غفلت برخی مدیران در تکرار حادثه بالا آمدن سطح آب در روستای فولادمحله در شهرستان مهدی‌شهر اظهار کرد: اینکه یک حادثه مشابه، پس از ۱۰ سال، مجدداً در همان منطقه با همان وضعیت رخ داده و تکرار می‌شود، نشان از ضعف اساسی و ساختاری در نظام مدیریتی در برخی دستگاه‌های اجرایی استان است.

او گفت: بی‌شک در این رابطه می‌توان پی برد که مطالعات و اقدام کارشناسی مربوط به آن انجام و اقدامات و راهکارهای اساسی تبیین نشده است.

فخری با اشاره به عدم موافقت وزارت نیرو در صدور مجوز برداشت آب از چاه‌های منطقه فولادمحله گفت: مسؤولان جای دادن مسکن، به فکر رفع ریشه‌ای مشکلات باشند و در این راستا نباید تاوان غفلت و عدم موافقت مدیران در سطح وزارتخانه را مردم استان ما متحمل شوند.‌

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اضافه کرد: قرار نیست آب خانه مردم را بگیرد و بگوییم وزیر با درخواست ما موافقت نکرده است.

او با تأیید دستور فرماندار شهرستان مهدی‌شهر در صدور اجازه برداشت آب از چاه کیان در فولادمحله گفت: تصمیمات فرماندار مهدی‌شهر به‌عنوان فرمانده مدیریت بحران شهرستان، قطعی و لازم‌الاجراست و تمام مدیران ارشد استان از این تصمیم حمایت خواهند کرد.

فخری گفت: بر اساس قانون در مواقع بحران، دستگاه‌های اجرایی باید برای رفع مشکلات مردم منتظر اعتبار مجزا نبوده و از محل اعتبارات دستگاه، مشکلات مردم را برطرف کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با ارائه برخی راهکارها در جهت رفع مشکلات مردم روستای فولادمحله گفت: یکی از اقدامات موردنیاز در جهت رفع مشکل بالا آمدن آب در فولادمحله، انجام زه‌کشی است که در گام اول باید مشخص شود دستگاه تخصصی و مسؤول در جهت انجام این مهم کدام دستگاه بوده و در گام بعد باید حداکثر در مدت یک هفته ضمن انجام مطالعات فنی، اقدامات مرتبط با این مقوله آغاز شود.

فخری ادامه داد: بر اساس قانون و اساسنامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، وظیفه تنظیف، لایروبی و اقدامات این‌چنین در سطح روستا بر عهده دهیاری‌هاست و در این راستا باید با تأمین اعتبارات موردنیاز و جذب مشارکت‌های مردمی، توسط دستگاه‌های تخصصی این اقدام هر چه سریع‌تر انجام شود.‌

او با تأکید بر لزوم لایروبی منظم و مستمر قنوات در سطح روستاها گفت: بی‌تردید یکی از اقداماتی که نقش قابل‌توجهی در رفع مشکل کنونی مردم روستا دارد، انجام لایروبی قنوات روستاست که لازم است ضمن انجام اقدامات قانونی و رفع معارض توسط شورا، این قنوات هر چه سریع‌تر لایروبی گردد.

در این جلسه و پس از بحث و تبادل‌نظر اعضای حاضر، مقرر شد تا با لایروبی چاه‌های آب و قنوات روستا و نیز حفر دو حلقه چاه اضطراری، مشکل بالا آمدن سطح آب برطرف شود.‌

از مردم فولاد محله عذرخواهی می‌کنم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به جایگاه ممتاز و ارزشمند روستای فولادمحله در شهرستان مهدی‌شهر گفت: فولادمحله با مردمانی شهیدپرور، میهمان‌نواز و مهربان دارای چشم‌اندازهایی بی‌نظیر و زیبا و منحصربه‌فرد است که به‌عنوان یکی از اماکن گردشگری و تفرجگاه‌های مردم استان سمنان محسوب می‌شود.

فخری با قدردانی از حضور جمعی از مدیران استان و همچنین فرماندار شهرستان مهدی‌شهر و نیز برخی مسؤولان محلی روستای فولادمحله در جلسه بررسی مشکل بالا آمدن سطح آب در این روستا گفت: مباحث تخصصی و کاربردی بسیار خوبی در این جلسه مطرح شد که لازم می‌دانیم از حضور مدیران و مسؤولان حاضر در این جلسه تشکر کنیم.

فخری تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناسان هواشناسی، در پاییز و زمستان امسال شاهد بارش‌های به‌مراتب بیشتری از سال‌های گذشته در استان خواهیم بود که لازم است از هم‌اینک به فکر بوده و راهکارهای لازم را پیش‌بینی کنیم.‌

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به مشکل بالا آمدن آب در سطح اراضی و خانه‌های مردم روستا و تکرار این مشکل پس از 10 سال گفت: این امر مؤید این ادعاست که متأسفانه ما کار را به‌درستی به انجام نرسانده و از این موضوع غفلت کرده و اقدامات موردنیاز را در طی سال‌های قبل انجام نداده‌ایم.

فخری اضافه کرد: خشک‌سالی‌های چند سال اخیر سبب شد تا در انجام لایروبی قنوات و مسیل رودخانه‌ها و ... دچار غفلت شویم و نتیجه این غفلت را نیز در بارندگی‌های سال ۱۳۹۷ و جاری شدن سیل در مناطق مختلف استان مشاهده کردیم.‌

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در تشریح مصوبات این جلسه، با ذکر اینکه به دلیل غفلت و کوتاهی برخی مدیران در انجام وظایف خود، شخصاً از مردم فولادمحله عذرخواهی می‌کنم، گفت: در این جلسه، مصوب شد تا دو حلقه چاه آب که در گذشته در روستای فولادمحله حفر و به دلیل عدم انجام اقدامات فنی و ... اکنون بلااستفاده رها شده است، لایروبی شده و مجدداً عملیات استفاده از آنها صورت گیرد.‌

او گفت: پس از لایروبی این دو حلقه چاه که توسط دهیاری، شورای اسلامی روستا و مشارکت مالکان آن صورت خواهد گرفت، سازمان آب منطقه‌ای سمنان نیز باید دو حلقه چاه جدید را پس از مکان‌یابی مناسب حفر و در مواقع ضروری و بحران از آنها استفاده کند.

فخری اضافه کرد: با مدیریت جهاد کشاورزی و مشارکت مالکان مقرر شد تا لایروبی قنوات روستا نیز انجام شده و همچنین زهکشی روستای فولادمحله نیز در دستور کار دستگاه مربوطه قرار گیرد.

فخری به اداره کل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز مأموریت داد تا رصد وضعیت روستای فولادمحله را در دستور کار خود قرار داده و در جهت هماهنگی با دستگاه‌ها و رفع مشکل روستا، اقدام عاجل را به انجام رساند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر لزوم انجام اقدامات مشترک میان دستگاهی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، با آمادگی کامل تلاش کند تا از هم‌اکنون افراد زیان‌دیده در این مشکل را شناسایی و در جهت رفع مصائب مردم و جبران خسارت آنان اقدام کند.

فخری از دهیار روستای فولادمحله نیز خواست تا ضمن بررسی و رصد دقیق موقعیت روستا، چنانچه برای انجام مصوبات جلسه نیاز به تجهیزات و امکانات فنی و تجهیزات سنگین است، در اسرع وقت به‌منظور هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه و ارسال تجهیزات موضوع را اعلام کند.

او اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا هفته آینده ضمن سفر به فولادمحله و بازدید میدانی از روستا، نتیجه اقدامات و مصوبات این جلسه را مورد ارزیابی و رصد قرار دهیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول