اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۱۵۲ موقوفه منفعتی در تویسرکان وجود دارد/ توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی

رئیس اداره اوقاف تویسرکان با اشاره به وجود ۱۵۲ موقوفه منفعتی در تویسرکان از تشکیل شورای خیریه طبق دستورالعمل سازمان اوقاف در این شهرستان خبر داد.

۱۵۲ موقوفه منفعتی در تویسرکان وجود دارد/ توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی

 به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، مهدی محمدظاهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته وقف، تقدیر از فعالیت هفت ساله امام جمعه و فعالان عرصه وقف روحانیون طرح هجرت از برنامه‌های این هفته دانست و اظهار کرد: به مناسبت هفته وقف، تلاش فعالان گروه جهادی مسجد رضوی و هیات امنای نمونه بقاع متبرکه تویسرکان مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای نیات واقفین خیراندیش از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۵ میلیون تومان در مدارس علوم دینی هزینه شده است افزود: در راستای اجرای نیات در حوزه‌های مختلف شامل حوزه مذهبی ۵۴ میلیون تومان، مساجد ۴۵ میلیون تومان، امور خیریه ۷۵ میلیون تومان نیات اجتماعی ۶ میلیون تومان و نیات مرتبط با بقاع متبرکه سه میلیون تومان هزینه انجام شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان با اشاره به هزینه مبلغ ۴۴ میلیون تومان به منظور حفظ و نگهداری از موقوفات گفت: اعتبار ۱۳۵ میلیون تومان از درآمد بقاع متبرکه در سرفصل‌های عمرانی، فرهنگی و مدیریتی«هزینه‌های جاری بقعه» در سال جاری هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ بسته معیشتی با صرف مبلغ ۹۰ میلیون تومان از محل موقوفات از ابتدای سال تاکنون بین خانواده‌های نیازمند شناسایی شده به ویژه در روستاهای شهرستان توزیع شد.

محمدظاهری به توزیع ۷۸ بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت با صرف ۱۵ میلیون تومان و هزینه ۵۲ میلیون تومان به منظور خرید سیستم صوتی مسجد زرهان از محل موقوفات خبر داد و گفت: در هفت ماه امسال با هزینه حدود ۱۵ میلیون تومان از نیات واقفین نان برای فقرا تهیه کردیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات حفظ پنج جز قرآن کریم با حضور ۲۰ نفر شرکت‌کننده یادآور شد: شرکت‌کنندگانی که در این رقابت ۷۰ درصد از امتیاز آزمون را کسب کنند، نفری ۵۰۰ هزار تومان هدیه به این افراد داده می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان از تشکیل «شورای خیریه» در شهرستان با هدف جذب کمک‌های مردمی و خیران طبق دستورالعمل سازمان اوقاف خبر داد و اظهار کرد: این شورا در حال حاضر به دنبال تهیه جهیزیه برای سه نوعروس است.

وی از دیگر اقدامات انجام شده طی امسال به اخذ ۲۰ مورد اسناد مالکیت، تمدید ۱۵۲ سند اجاره‌ای منقضی شده موقوفات، تنظیم دو مورد سند و ۱۲۰ مورد پاسخ استعلامات اشاره کرد و گفت: ۱۲۵ موقوفه درآمدزا «منفعتی» در شهرستان تویسرکان وجود دارد.

محمدظاهری با اشاره به تحویل دو وقف‌نامه در سال جاری به اوقاف، تاکید کرد: مردم نیکوکار و خیر شهرستان نیات خود را در حوزه‌های مختلف با توجه به نیازهای ضروری روز مردم  وقف کنند.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: سه نفر از خواهران تویسرکان در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم  مرحله استانی در سال جاری حائز مقام برتر در رشته‌های دعاخوانی، قرائت و حفظ کل قرآن را از آن خود کردند.

انتهای پیام/۸۹۰۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول