اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آغاز پروژه ساخت صحن امامزاده حمزه‌علی بعد از 10 سال انتظار

رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات چهارمحال و بختیاری از آغاز عملیات بتن‌ریزی پروژه ساخت صحن امامزاده حمزه علی بلداجی خبر داد.

آغاز پروژه ساخت صحن امامزاده حمزه‌علی بعد از 10 سال انتظار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عظیم کاویان‌نژاد صبح امروز همزمان با پنجمین روز از دهه وقف در جمع خبرنگاران استان با اشاره به آغاز پروژه احداث ساخت حرم امامزاده حمزه علی بلداجی پس از ١٠ سال، گفت: پس از صدور تاییدیه‌های لازم و رفع اختلاف‌های فی‌مابین اوقاف و میراث فرهنگی و گردشگری، صبح امروز با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی، هیئت امنا و خادمین، مسؤولان مراکز افق بقاع و مجموعه اوقاف و امور خیریه استان و با تلاش عوامل عمرانی، عملیات بتن ریزی پروژه آغاز شد.

رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این پروژه با توجه به اینکه به تایید سازمان میراث فرهنگی نیز رسیده با مساحت یک هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ١٥ میلیارد ریال وارد مرحله عملیاتی و اجرا شد که برآورد هزینه اولیه پروژه امامزاده حمزه علی تا پایان بهره برداری ١٢٠ میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود.

کاویان‌نژاد توضیح داد: این پروژه عمرانی پس از ۱۰ سال با تلاش هیات امنای امامزاده، اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بعنوان یکی از پروژه‌های شاخص استانی با رعایت معماری اسلامی و حفظ بافت و طرح سنتی آغاز شده‌است که ظرفیت اشتغال در جوار این بقعه متبرکه بصورت مستقیم برای ٥٠٠ نفر فراهم شده‌است.

وی تصریح کرد: حدود ١٢٠ میلیارد ریال برای بهره‌برداری از ساخت حرم پیش‌بینی شده که امیدواریم با مشارکت‌های مردمی و نذورات بقعه متبرکه از لحاظ مالی با کمبود مواجه نشده و با تسریع در پیشرفت این عملیات عمرانی بتوانیم ظرف یکسال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: متاسفانه سال جاری و شرایط حاکم ویروس کرونا در کشور، تعطیلی بقاع متبرکه را در پی داشته که این امر باعث کاهش شدید نذورات و درآمد در بقاع و مجموعه‌های گردشگری در جوار این امامزاده شده‌است.

کاوین‌نژاد افزود: امامزاده حمزه‌علی با توجه به اینکه یکی از امامزادگان شاخص در کشور بوده و در طول سال پذیرای تعداد زیادی گردشگر و زائر است، مستعد سرمایه‌گذاری‌های زیادی بوده و با توجه به اینکه فرصت سرمایه‌گذاری در طرح توسعه باغات مثمر و کشاورزی فراهم شده، آماده همکاری با کسانی که تمایل به سرمایه گذاری دارند، هستیم.

انتهای پیام/٦٨٠٣١/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول