اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

هیأت واگذاری در مورد کشت و صنعت مغان تصمیم می‌‌گیرد/ عدم ارسال مصوبه هیات به خصوصی سازی

یک مقام آگاه در سازمان خصوصی‌سازی گفت: هیأت واگذاری در مورد سرنوشت کشت و صنعت مغان پس از پس گرفتن از شرکت شیرین‌عسل تصمیم‌گیری می‌کند.

هیأت واگذاری در مورد کشت و صنعت مغان تصمیم می‌‌گیرد/ عدم ارسال مصوبه هیات به خصوصی سازی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ‌بعد از اینکه نامه 100 هزار نفره مردم آذربایجان به رئیس قوه قضائیه مبنی بر مفت فروشی کشت و صنعت دشت مغان و تقاضا برای ابطال واگذاری آن،  رئیس قوه قضائیه به استان آذربایجان غربی مسافرت کرد و بازدیدی از وضعیت کشت و صنعت مغان به عنوان بزرگترین کشت و صنعت ایران که از طریق مزایده به مالک شرکت شیرین عسل واگذار شده بود، داشت.

بعد از اعتراضات مردمی و نامه اعتراضی تعداد زیادی از هم‌وطنان در دشت مغان، رئیس قوه قضائیه دستور بررسی مراحل واگذاری کشت و صنعت دشت مغان را داد.

هیأت واگذاری بعد از جلسه، تصمیم گرفت، واگذاری کشت و صنعت بزرگ مغان به مالک شرکت شیرین‌عسل را لغو کند و این شرکت دوباره به سازمان خصوصی‌سازی به نمایندگی از دولت برگشت داده شود.

در این زمینه خبرنگار فارس با مسئولان سازمان خصوصی‌سازی تماس گرفت که سرنوشت کشت و صنعت دشت مغان بعد از رأی هیأت واگذاری مبنی بر ابطال واگذاری چه می‌شود، یم مقام با بیان اینکه به شرط عدم ذکر نام اطلاعات می‌دهم، گفت: هنوز رأی هیأت واگذاری در مورد ابطال واگذاری کشت و صنعت مغان به سازمان خصوصی‌سازی نرسیده است.

وی در مورد اینکه بعد از ابطال واگذاری قبلی، سرنوشت کشت و صنعت مغان چه می‌شود، گفت: این کشت و صنعت هم مانند هپکو که بعد از دوبار واگذاری به دولت برگشت، به سازمان خصوصی‌سازی برمی‌گردد، اما در مورد واگذاری مجدد آن و نحوه واگذاری هیأت واگذاری تصمیم می‌گیرد و ما به عنوان یک سازمان مجری هستیم که موظفیم مصوبه هیأت واگذاری را اجرا کنیم.

وی گفت: همان گونه که هیات واگذاری در مورد هپکو تصمیم گرفت و هپکو بعد از پس گرفتن از بخش خصوصی دوم، بابت رد دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد. 

این مقام آگاه گفت: براساس مصوبه هیأت واگذاری، قرار شد به موجب مصوبه شماره 48679 مورخ 14 تیر 99هیأت واگذاری عنوان شرکت تولید تجهیزات سنگین - هپکو در فهرست موارد مشمول واگذاری از طریق سازمان بورس قرار گرفت. 

همچنین در بند 25 آمده است: به موجب مصوبه شماره 42583/ت57831هـ مورخ 23 تیر 99 هیأت وزیران مقرر شد سهام متعلق به دولت در شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو بابت رد بخشی از دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی واگذار گردد که در این راستا مقدار 52/25 درصد از سهام این شرکت به ارزش 61 هزار و 692 میلیارد ریال طی قرارداد شماره 11233 مورخ 7 مرداد 1399 به صورت قطعی به سازمان تأمین اجتماعی منتقل گردید.

این مقام آگاه گفت: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی حتی برای هپکو مدیرعامل انتخاب کرده و این شرکت روند اجرایی امور را پیگیری می‌کند و کارهایش جلو می‌رود.

وی گفت: شرکت کشت و صنعت مغان هم بعد از اینکه هیأت واگذاری در موردش تصمیم بگیرد که چگونه واگذار شود، سازمان خصوصی‌سازی به عنوان مجری آن را اجرا خواهد کرد و طبق مصوبه هیأت واگذاری آن را واگذار خواهد کرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول