اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

احیای هنر «پلاس‌بافی» در خراسان‌جنوبی با اشتغال ۵۰۰ هنرمند

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان‌جنوبی از اشتغال ۵۰۰ هنرمند در رشته «پلاس‌بافی» خبر داد.

احیای هنر «پلاس‌بافی» در خراسان‌جنوبی با اشتغال ۵۰۰ هنرمند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین عباس‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران از اشتغال ۵۰۰ هنرمند در رشته «پلاس‌بافی» خبر داد و اظهار داشت: تاکنون چهار دوره آموزشی پلاس بافی با تمرکز بر روستای فلک از توابع شهرستان قاینات بر پا شده است.

وی افزود: در جهت احیاء هنر پلاس‌بافی در سطح استان علاوه بر اختصاص تسهیلات، مجوزهایی نیز برای احداث کارگاه‌های تولیدی و مجوز پشتیبان مشاغل خانگی با ۱۲ نفر زیر مجموعه صادر شده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در زمینه نمونه‌سازی محصولات پلاس‌بافی منطقه نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

عباس‌زاده بیان کرد: شرکت در برنامه نشان ملی کیفیت و تولید پلاس با رنگ‌های گیاهی از جمله اقدامات خوبی است که در زمینه احیا و باز زنده‌سازی این رشته هنری صورت گرفته است.

وی عنوان داشت: در زمینه باز زنده‌سازی صنعت جاجیم شرکت تعاونی‌ها تشکیل شده‌اند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تعداد دو هزار هنرمند در این رشته مشغول به فعالیت هستند و این هنرمندان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: اختصاص تجهیزات رنگرزی و حمایت از بسته‌بندی محصولات از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/3403/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول