اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

وضعیت حاد کرونایی استان/ بسیج ظرفیت دستگاه‌ها و نیروهای مسلح برای مقابله با کرونا

‍ جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان بیان داشت: همه دستگاه‌ها و ادارات و نیروهای مسلح، باید اولویت استفاده از امکانات و نیروی انسانی خود را به موضوع کرونا اختصاص دهند.

وضعیت حاد کرونایی استان/ بسیج ظرفیت دستگاه‌ها و نیروهای مسلح برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری، منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان بیان کرد: همه دستگاه‌ها و ادارات و نیروهای مسلح، باید اولویت استفاده از امکانات و نیروی انسانی خود را به موضوع کرونا اختصاص دهند، لذا این موضوع باید از سوی فرمانداران و بخشداران پیگیری شود.

حبیبی افزود : سه جلسه فوق العاده به دلیل اهمیت موضوع کرونا طی سه روز گذشته انجام شده است، به دلیل حساسیت موضوع ستاد فوق العاده کرونا با بخشداران روز گذشته انجام شد و امروز این ستاد با حضور فرمانداران برگزار می‌شود.

 وی ادامه داد: نکته کلیدی این است که حد و دامنه کرونا بسیار گسترده است و این موضوع صرفا در توان دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان نیست و امروز مهار کرونا به یک موضوع حاکمیتی تبدیل شده است.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان تأکید کرد: همه دستگاه‌ها و ادارات و نیروهای مسلح، باید اولویت استفاده از امکانات و نیروی انسانی خود را به موضوع کرونا اختصاص دهند، لذا این موضوع باید از سوی فرمانداران و بخشداران پیگیری شود.

حبیبی اظهار داشت: میزان پذیرش بیماران کرونایی ما از عدد ۴۰۰ بیشتر نبود و برهمین مبنا ۴۰۰ تخت برای بیماران کرونا اختصاص داده شده بود و با توجه به اینکه این ظرفیت تکمیل شده، ۲۰۰ تخت دیگر به این طرفیت اضافه شده است و این یعنی اینکه شیب بیماران کرونایی رو به افزایش است و باید ظرفیت پذیرش را افزایش دهیم.

 معاون استاندار در ادامه افزود: افزایش تخت در واقع یعنی نیاز مبرم به پرستار و نیز افزایش هزینه و همچنین از تعداد ۲۰۰ تخت اضافه شده ۴۰ تخت ویژه بیمارستان رحیمیان است و با تشکیل کمیته ای با مسوولیت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، بیمارستان ارتش هم هرچه سریعتر آماده شود تا از این هفته پذیرش بیماران انجام شود.

حبیبی اشاره کرد: یکی از راه‌های درمان بیماران کرونایی اکسیژن رسانی به بیماران است و در حال حاضر به شدت با کمبود اکسیژن برای بیماران کرونایی مواجه هستیم و مجبور به استفاده از کپسول های اکسیژن شدیم.

معاون سیاسی استاندار اظهار کرد: هیچ منطقه سفیدی در استان نداریم و استان در وضعیت قرمز با مرز پرخطر است، لذا در ستاد مقابله با کرونا روز گذشته محدودیت‌ها را برای هفته سوم تمدید کردیم.

وی در ادامه افزود: تالارها با ۳۰ درصد ظرفیت می توانند فعالیت کنند در غیر اینصورت پلمب خواهد شد لذا باید برای اجرای این مصوبات نظارت کامل و دقیقی وجود داشته باشد.

 

حبیبی تاکید کرد: سالن‌های ورزشی به ازای هر ده متر مربع، یک نفر می‌تواند حضور پیدا کند، باید مراقبت شود و اگر رعایت نشود با مدیر مجموعه برخورد خواهد شد.

وی در ادامه گفت: سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌های زنانه می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت کنند، یعنی با نوبت دهی تلفنی و فقط با حضور یک نفر مراجعه کننده در سالن، باید فعالیت کنند، اگر چنانچه هر واحدی از هر صنفی قانون گریزی نماید، مدیر مجموعه پاسخگو خواهد بود.

معاون استاندار تأکید کرد: زمان اخطار به پایان رسیده و هشت ماه از وجود این شرایط می‌گذرد، از این پس چیزی بنام اخطار و تذکر وجود ندارد و بلافاصله پس از مشاهده هرگونه قانون گریزی، با مجوز دستگاه قضا، واحد متخلف پلمب خواهد شد.

حبیبی در ادامه گفت: نظارت بر مطب‌ها و داروخانه‌ها به عهده علوم پزشکی است و مدیران مراکز بهداشت در شهرستان‌ها مأموریت دارند که بر این مراکز نظارت جدی داشته باشند.

معاون سیاسی استاندار اشاره کرد: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بدون اخذ نظر ستاد پیشگیری از کرونا و دانشگاه علوم پزشکی نباید در خصوص فعالیت نماز جمعه و مصلاها تصمیم‌گیری نمایند و هر گونه اظهار نظر در خصوص برگزاری نماز جمعه در مصلی‌ها حتما باید با هماهنگی ستاد کرونا و دانشگاه علوم پزشکی قزوین باشد.

حبیبی اظهار کرد: اگر تاکنون نگران بیماران کرونایی بودیم، اینک بسیار نگران بیماران غیرکرونایی هم هستیم. چرا که آمار بیماران به شدت رو به افزایش بوده و بیمارستان‌ها ظرفیت پذیرش بیمار ندارند و بیماران بیماری های غیرواگیر نیز دچار مشکلات زیادی هستند.

معاون استاندار افزود: از ظرفیت هلال احمر و بسیج برای تذکرات در سطح شهر و معابر پرتردد حضور یابند، درمانگاه‌های سپاه و فرهنگیان در غربالگری همکاری کنند و پس از تشخیص به بیمارستان‌ها معرفی شوند.

انهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول