اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بخشی از هزینه‌های جشنواره فیلم کودک، هدیه‌ای برای کودکان کم برخوردار

شهردار اصفهان گفت: امسال در شرایط کرونایی، کودکان و نوجوانان بیشتر وقت خود را در منزل می‌گذرانند که باید از این فرصت استفاده کرد و سینما که پایگاهی فرهنگی است به‌ گونه‌ای موردتوجه قرار گیرد که خانه هم پایگاه فرهنگی شود تا جوانان، نوجوانان و کودکان فیلم‌های امسال جشنواره را همچون یک داور فعال و متخصص، داوری کنند.

بخشی از هزینه‌های جشنواره فیلم کودک، هدیه‌ای برای کودکان کم برخوردار

قدرت الله نوروزی، شامگاه امروز در آیین افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان اظهار کرد: امیدوارم این جشنواره در شهر سی‌وسه‌پل، بتواند شعار خود را به‌خوبی تحقق بخشد، شعار «هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور».

شهردار اصفهان تصریح کرد: امسال در شرایط کرونایی، کودکان و نوجوانان بیشتر وقت خود را در منزل می‌گذرانند که باید از این فرصت استفاده کرد و سینما که پایگاهی فرهنگی است به‌گونه‌ای موردتوجه قرار گیرد که خانه هم پایگاه فرهنگی شود تا جوانان، نوجوانان و کودکان فیلم‌های امسال جشنواره را همچون یک داور فعال و متخصص، داوری کنند.

وی تأکید کرد: این جشنواره شعاری زیبا دارد و البته در دل آن پیامی هست که زندگی پابرجا و جاری است و شرایط سخت کرونا نمی‌تواند به این زندگی پایان ببخشد، امسال بیش از صد فیلم به خانه‌ها راه پیدا می‌کند و به مناطق کم برخوردار و دیگر نقاط کشور هم خواهد رفت.

اقدام شایسته اصفهان در جشنواره امسال

نوروزی ادامه داد: به‌عنوان شهردار اصفهان و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره اعلام می‌کنم کودکانی که به دلیل نداشتن امکانات، دسترسی به تماشای فیلم را نداشته باشند، با مراکز و نهادهای مربوطه مانند آموزش و پرورش هماهنگ شده تا بخشی از هزینه‌های این جشنواره به عنوان هدایایی، به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و کم برخوردار تعلق گیرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان همچنین ابراز داشت: خوشحالم که بگویم اصفهان به عنوان مرکز برگزاری جشنواره، هر سال بهتر از گذشته برنامه‌ها را به شایستگی اجرا کرده و کسی باور نمی‌کرد در چنین مکان و شرایطی، چنین برنامه‌ای با این کم و کیف اجرا شود، اما باتدبیر و برنامه‌ریزی شاهد برگزاری یک جشنواره خوب و مؤثر خواهیم بود.

وی اذعان کرد: امیدواریم همه خانواده‌ها بتوانند زمینه‌ای را فراهم کنند تا کودکان و نوجوانان عزیز از این صد فیلمی که از طریق شبکه‌های مجازی به نمایش گذاشته خواهد شد، بهره ببرند چرا که کودکان، آینده شهر و کشور هستند و نسلی هستند که آینده جامعه بشری را می‌سازند، بنابراین همه ما موظفیم تا زمینه را برای رشد و شکوفایی این آینده‌سازان فراهم کنیم که این نیازمند صبوری، همراهی و دلسوزی است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول