اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مقایسه فرونشست دشت برخوار با بمب اتم/ وزارت نیرو باید پاسخگو باشد

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در جلسه با مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان درخصوص وضعیت فرونشست زمین و تأمین آب دشت برخوار هشدار داد.

مقایسه فرونشست دشت برخوار با بمب اتم/ وزارت نیرو باید پاسخگو باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی روز گذشته در جلسه با مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان و جمعی از مسؤولان در استانداری اصفهان پیرامون رفع مشکلات فرونشست زمین و تأمین آب دشت برخوار اظهار داشت: به نظر می‌رسد که باید هم زمان دو محور کاری در سطح ملی و استانی دنبال شود، ما از وزارت نیرو پیگیر هستیم که چه مطالعه و اقدامی برای این وضعیتی که در دشت بزرگ برخوار و شاهین‌شهر پیش آمده است، انجام داده‌اند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار ادامه داد: به هر حال هر موضوعی یک متولی در کشور دارد، موضوع آب نیز به وزارت نیرو بر می‌گردد و تا زمانی که مسؤولیت دارند، باید پاسخگوی ما باشند.

وی عنوان کرد: پاسخگویی به موضوع آب در منطقه برخوار هم این نیست که فقط برداشت چاه‌ها را کم کنیم، این کار تنها سرعت فرونشست را کاهش می‌دهد، در این دشت اگر بحث تغذیه آن در نظر گرفته نشود، طبیعتاً هرچقدر برداشت هم کم شود، روزی به هیچ خواهد رسید.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: شب گذشته از زمین شناسی به من اعلام کردند که هفته آینده در سازمان‌شان در تهران فقط وضعیت دشت برخوار را تشریح کنم و بسیار نگران بودند و می‌گفتند که این فرونشست از بمب اتم هم برای منطقه بدتر است؛ اگر این فرونشست رخ دهد دیگر قابل برگشت نیست و این اتفاق هم در خیلی از نقاط کشور به ویژه در دشت برخوار در حال رخ دادن است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: تا به حال تصور می‌کردیم دشت مهیار دشت خطرناک‌تری است اما امروز متوجه شدیم که دشت برخوار خطرناک‌تر از دشت مهیار است، زیرا در دشت مهیار جمعیت زیادی ساکن نیست اما نرخ رشد شاهین شهر ۵.۶ دهم درصد در سال است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان هم می‌توان اقداماتی را انجام داد که در همان راستای موضوع اصلی است و تناقضی ندارد، مردم ما مردم نجیبی هستند حاضر نیستند کاری را بکنند که مخل وضعیت امنیتی و سیاسی باشد اما این نجابت نباید باعث شود که دیگران بخواهند از سکوت آن‌ها سوءاستفاده کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار اظهار داشت: اما مردم این منطقه اصلاً اهل اینگونه اقدامات نیستند ولی در مقابل آن که کسی بخواهد حقوق آن‌ها را نادیده بگیرد، قطعا ایستادگی می‌کنند؛ مثلا زمانی یک مسؤول در نظر داشت بخشی از پساب منطقه را انتقال دهد، چنان قیام ‌کردند و ایستادند که آن فرد عقب‌نشینی کرد؛ مردم این بحث را یک تجاوز می‌دانند و جلوی آن می‌ایستند.

وی بیان داشت: یک زمانی آب منطقه‌ای مسؤولیت چند استانی داشت، بالاخره با اتفاقاتی که افتاد آن را در یک استان محدود کردند؛ از مسؤولان آب منطقه‌ای درخواست داریم که آب منطقه را در یک منطقه از استان خلاصه نکنند، اصفهان استان پهناوری است، تنها غرب و شرق را نبینند، ما انتظار نگاه عدالت‌محورانه داریم.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول