اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اختصاص ۲۴۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان مرکزی به کشت گندم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از پیش‌بینی اختصاص ۲۴۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت گندم در سال زراعی ۹۹- ۱۴۰۰ خبر داد.

اختصاص ۲۴۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان مرکزی به کشت گندم

مجید آنجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در سال زراعی ۹۹- ۱۴۰۰ هدفگذاری کشت گندم در سطح ۲۴۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: از این میزان ۴۵ هزار و ۱۰۰ هکتار گندم آبی و ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم دیم است که پیش‌بینی می‌شود ۳۹۳ هزار تن گندم از این میزان اراضی برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان داشت: از مجموع اراضی زیرپوشش گندم آبی ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار به روش کشاورزی حفاظتی و از مجموع اراضی دیم ۲ هزار و ۳۲۷ هکتار به روش آبیاری میکرو و یا تیک اختصاص خواهد یافت.

آنجفی ادامه داد: همچنین در راستای حمایت از کشاورزان و به منظور جبران خسارت‌های احتمالی زیرپوشش قرار دادن ۲۴۱ هزار هکتار از گندم استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: امسال در استان مرکزی ۴۵۰ هزار تن گندم تولید و ۳۴۴ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که باید گفت برای سومین سال پیاپی مرکزی رشد چشمگیری در تولید گندم داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی میزان مصرف گندم در استان را به طور میانگین ۱۲۰ هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: ۸۶۱ میلیارد تومان تاکنون به کشاورزان پرداخت و تمام بدهی‌ها تسویه شده است.

 انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول