اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

وجود 144 موقوفه منفعتی و انتفاعی در گچساران/ موقوفه‌ای برای دختران بی سرپرست

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: تعداد موقوفات گچساران در حوزه منفعتی 17 مورد و انتفاعی 127موقوفه است.

وجود 144 موقوفه منفعتی و انتفاعی در گچساران/  موقوفه‌ای برای دختران بی سرپرست

 فرزین بهمنی آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: وقف یک سنت حسنه بوده که می‌تواند ذخیره‌ای برای آخرت شخص محسوب شود.

وی ادامه داد:  وقف ریشه در عقیده و ایمان انسان دارد و برای ماندگاری و جاودانگی اموال و بهره‌مندی همیشگی از خیرات و برکات آن قرار داده شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: شهرستان گچساران دارای 90 رقبه تجاری بوده که از این تعداد 78 واحدتجاری، 9 واحد  مسکونی و سه مورد زراعی است.

 بهمنی آزاد اذعان کرد: مسجد شهیدان شهر دوگنبدان با ۳۲ موقوفه تجاری، مسجد صاحب الزمان (عج) ۱۶ رقبه و امام صادق (ع) ۱۳ رقبه تجاری از بزرگترین موقوفه های درآمدزای گچساران هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران بیان کرد: همچنین۱۲۷ موقوفه انتفاعی  در گچساران وجود دارد.

وی با بیان اینکه از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 17 موقوفه منفعتی عام و خاص در این شهرستان ثبت شده است، عنوان کرد:   از مجموع این تعداد 16موقوفه متصرفی و یک موقوفه غیر متصرفی است.

این مسوول ادامه داد: موقوفه اهدایی  بانو اعظم غلامزاده دیل بانوی واقف گچسارانی  از سال 1396 وقف و از همان زمان سرپناهی امن برای  دختران بی سرپرست و بدسرپرست کهگیلویه و بویراحمدی و استان های مجاور شده است

 بهمنی آزاد ادامه داد: این مرکز با نام ساختمان ریحانه زیر نظر موسسه خانه فرشتگان شهید درخشانپور  از سال 1396  وقف شده و با حضور 6مربی به  فعالیت می‌پردازد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: موقوفه ریحانه در ۲طبقه، سه واحد و ۲۰۰ متر مربع هم اکنون پذیرای ۱۲ دختر بی‌سرپرست و بدسرپرست کهگیلویه و بویراحمد و استان های مجاور است.

بهمنی آزاد  با بیان اینکه این مکان ظرفیت نگهداری ۳۰ نفر را دارد، گفت: در این مرکز از دختران ۶ تا ۱۸ سال بی سرپرست و بدسرپرست نگهداری می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در مرکز نگهداری دختران بی سرپرست و بدسرپرست علاوه بر تامین خوراک و خدمات اقامتی آموزش های لازم ارائه می‌شود.

انتهای پیام/82031

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول