اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من| کمپین متقاضیان تحصیل در ایتالیا 3500 بار امضا شد/ گفتگو با سردبیر سوژه

هزاران دانشجوی آماده به تحصیل در ایتالیا با راه‌اندازی کمپینی در «فارس من»، خواستار تعیین وقت مصاحبه و تمدید مهلت سفارشات برای اعطای ویزای دانشجویی از سوی مسؤولان مربوطه شدند.

فارس من| کمپین متقاضیان تحصیل در ایتالیا 3500 بار امضا شد/ گفتگو با سردبیر سوژه

به گزارش خبرگزاری فارس، طی چند روز گذشته دانشجویان آماده به تحصیل در ایتالیا با ثبت سوژه‌ای در خصوص «مشکل متقاضیان ویزای دانشجویان ایتالیا را حل کنید» با امضای بیش از ۳۵۰۰ نفر، گلایه‌هایی را از سیستم نوبت‌دهی روادید شرکت CKGS از سوی سفارت ایتالیا در تهران به سامانه «فارس من» ارسال کردند.

 

در همین راستا سردبیر این سوژه در گفت‌وگو با بخش «فارس من» اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در جهان و بسته شدن مرزها، سفارت اکثر کشورهای خارجی در ایران روال نوبت‌دهی خود را به زمان دیگری موکول کرده‌اند. این در حالی است که سفارت ایتالیا تعیین وقت برای مصاحبه دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور را از اوایل مرداد تا ۱۰ آذر (۳۰ نوامبر ۲۰۲۰) تمدید کرد.

 

وی با اشاره به برون‌سپاری بخش نوبت‌دهی مصاحبه سفارت ایتالیا به شرکت واسطه‌ای برای انجام مراحل پذیرش دانشجویان، گفت: سفارت ایتالیا چند سالی است که امور مربوط به وقت‌دهی و صدور ویزا را به یک شرکت واسطه به نام کاکس واگذار کرده است که متأسفانه شاهد کارشکنی‌هایی از سوی این شرکت در بحث ظرفیت پذیرش دانشجویان برای تعیین زمان مصاحبه هستیم. 

 

این سردبیر تصریح کرد: طبق برآورد آمارها امسال حدود ۲۵۰۰ متقاضی دریافت ویزای دانشجویی ایتالیا وجود دارد اما از زمان باز شدن سایت کاکس با مشکلاتی از جمله عملکرد ضعیف این سیستم، پهنای باند اینترنت ضعیف، جولان دلالان در فروش نوبت‌ها، نامشخص بودن زمان باز شدن سایت و نبود سازوکار مناسب از جانب این شرکت برای اعطای وقت مصاحبه مواجه بوده‌ایم.

 

وی همچنین نقطه ضعف دیگر شرکت کاکس را بی‌برنامگی در اعلام زمان باز شدن سایت عنوان کرد و گفت: این شرکت واسطه بدون اعلام قبلی، اقدام به بازگشایی سایت می‌کند به گونه‌ای که دانشجویان، گروه‌های کشیک تشکیل داده و مدام در حال رصد سایت هستند. نکته جالب دیگر اینکه تایم اعلام شده از سوی شرکت با زمان باز شدن سایت همخوانی ندارد که این مسأله باعث سردرگمی دانشجویان شده است.

سردبیر سوژه با اشاره به حجم بالای متقاضی و بعضاً اخلال در ورود به سایت، خاطرنشان کرد: زمان‌های ارائه شده برای نوبت‌دهی، متناسب با تعداد کل متقاضیان نیست و با توجه به اینکه یک ماه بیشتر برای پذیرش مصاحبه دانشجویان باقی نمانده است چنانچه با همین روند مواجه شویم، شاهد نرسیدن وقت به خیل عظیمی از متقاضیان خواهیم بود و رسماً خیلی از فرصت‌ها سوخته خواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: در گذشته سیستم رزرو به گونه‌ای طراحی شده بود که نوبت‌ها به صورت دو شیفت در دسترس قرار می‌گرفت اما اکنون به یک شیفت تنزل یافته، این در حالی است که موضوع افزایش ظرفیت‌های نوبت‌دهی و تمدید وب‌لاین‌ تعریف شده را بارها به سفارت و وزارت امور خارجه انعکاس داده‌ایم. 

 

این مخاطب با اشاره به اینکه نامه‌هایی به صورت ایمیل، کتبی و حضوری برای حل مشکلات به استحضار شرکت کاکس، سفارت ایتالیا، وزارت امور خارجه و حتی وزارت علوم ایتالیا ارسال شده، گفت: با وجود اینکه مدارک‌مان آماده است اما همچنان معطل مانده‌ایم. در حال حاضر هیچ‌گونه مساعدتی با دانشجویان نشده و به راحتی شاهد از بین رفتن فرصت دانشجویانی هستیم که سال‌ها برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا زمان و وقت خود را هزینه کرده‌اند.

 

سردبیر سوژه در پایان ضمن درخواست مطالباتی از سوی وزارت امور خارجه، اظهار داشت: متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی خواستار افزایش ظرفیت وقت‌دهی یا تمدید مهلت سفارشات برای اعطای ویزای دانشجویی، شفاف‌سازی روند وقت‌دهی شرکت واسطه‌ای سفارت ایتالیا و پاسخگویی مسؤولان ذیربط و تلاش برای حل مشکلات، شدند.

 

گفتنی است؛ حمایت‌های این کمپین مردمی همچنان در حال افزایش است و امیدواریم با پیگیری خبرنگاران فارس، مشکل این دانشجویان را مرتفع سازیم.

انتهای پیام/ ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول