اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دولت عدالت را در اجرای متناسب‌سازی حقوق شاغلین و کارمندان رعایت نکرد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از اینکه دولت عدالت را در اجرای متناسب‌سازی حقوق شاغلین و کارمندان رعایت نکرده انتقاد کرد و گفت: دولت با افزایش حقوق کارمندان صداوسیما سیاسی برخورد کرده است.

دولت عدالت را در اجرای متناسب‌سازی حقوق شاغلین و کارمندان رعایت نکرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 27 مهر) در تذکری اظهار داشت: از سپاه کربلای استان مازندران برای برنامه‌ریزی جهت استقبال از تشریف‌فرمایی شهدای مدافع حرم و به ویژه شهدای مدافع حرف خان‌طومان که حال و هوای خاصی در کشورمان ایجاد کردند تشکر می‌کنم. این در حالی است که این موضوع درس عبرتی بزرگی برای همگان در شرایط امروز کشور است که بی‌تدبیری مسئولان در کشورمان در شرایط فعلی حاکم است. 

وی افزود: من هم اخطار قانون اساسی دارم و هم اخطار ماده 156 قانون آئین‌نامه مجلس که دلالت بر رعایت عدالت دولت در رفع تبعیض ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه را در تمام زمینه‌های مادی و معنوی بایستی عملیاتی کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌دولت باید در اجرای متناسب‌سازی حقوق شاغلین و کارمندان دولت عدالت را رعایت کند این در حالی است که دولت با کارمندان صدا و سیما برخورد سیاسی کرد این در حالی است که برای کارمندان دولت افزایش 50 درصدی فوق‌العاده تطبیق عملیاتی شد اما برای کارکنان صدا و سیما در شرایط فعلی کشور چنین چیزی اعمال نشده بود. 

سوال نمایندگان از رئیس جمهور چه شد؟ 

بابایی کارنامی با اشاره به لزوم اولویت‌بندی طرح‌های نمایندگان از سوی هیأت رئیسه مجلس، گفت: در دوفوریت و یک‌فوریت طرح‌ها اصل بر عادی بودن آنهاست این در حالی است که 230 نماینده در ابتدای فعالیت مجلس یازدهم نامه‌ای را به هیأت رئیسه مجلس نوشتند مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور باید پاسخگی نمایندگان باشد چرا که وضعیت کشور اضطراری است و بایستی طرح‌ها و لوایح سه فوریتی در مجلس برای دفع مشکلات ارائه شود. 

وی گفت: چرا در کشور نمی‌خواهیم مجلس در جایگاه اصلی خودش قرار گیرد و آن شعاری که قبل از انتخابات دادیم را عملیاتی نکرده و در اجرای آن کوتاهی می‌کنیم؟

وی گفت: رئیس‌جمهور باید در حوزه ارز پاسخگو باشد و بایستی براساس تورمی که در شرایط فعلی وجود دارد به نمایندگان پاسخ دهد. 

کوتاهی هیات رئیسه در حضور روحانی در مجلس

وی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید در شرایط عادی و فوریت‌دار برای مردم و با نگاه عدالت و عادلانه برنامه‌ریزی کند.

وی در تذکزی خطاب به هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: نمی‌دانم پشت صحنه این کار چیست و چرا نمی‌خواهد بپذیرد که مردم در شرایط فعلی مشکل دارند؟

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد به دنبال آن هستند که مشکلات کشور را به گردن جریانات مختلف بیندازند ولی من به عنوان نماینده ملت و نماینده مردم ساری اعلام می‌کنم که اگر هیأت رئیسه توان این کار را ندارد اجازه دهید نمایندگان شخصا ورود کنند این در حالی که ما شرمنده مردم هستیم و نمی‌دانیم به کارگران و معلمان چه بگوئیم.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: نمی‌دانم چرا مجلس یازدهم شعار انقلابی و عملیاتی خودش را که مطرح کرده فراموش کرده است. این در حالی است که مبارزه با فساد در کشور مهم است ولی وضعیت اقتصادی مردم هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول