اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای طرح هادی در 56.3 درصد از روستاهای زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان 56.3 درصد است که بالاتر از میانگین کشوری است.

اجرای طرح هادی  در 56.3 درصد از روستاهای  زنجان

رضا خواجه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان  با بیان اینکه، در سال‌جاری 81 پروژه طرح‌ هادی روستایی از سوی بنیاد مسکن استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه‌ها اعتباری بیش از 153 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: در این راستا 73 پروژه طرح هادی روستایی به اتمام رسیده و هشت پروژه نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه، طرح‌های هادی روستایی از جمله پروژه‌هایی محسوب می‌شوند که در راستای فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران روستاها تهیه و اجرا می‌شوند، تصریح کرد: طرح هادی، بافت موجود روستا را به‌دقت زیر ذره‌بین می‌برد و اصلاح و ساماندهی آن را در دستور کار قرار می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با تاکید بر اینکه، اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، خاطر نشان کرد: طرح هادی روستایی از جمله طرح‌های عمرانی است که جزو مهمترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در سکونتگاه‌های روستایی نیز به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: اهمیت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی این است که روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه‌ای در عمران و آبادی از قبیل خدمات زیربنایی، اجرای طرح‌های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی هستند، بنابراین تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلند مدت موثر است.

خواجه‌ای با بیان اینکه، میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان 56.3 و در سطح کشور 46.2 درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد، افزود: تعداد اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار، 400 روستا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان یادآور شد: با توجه به اتمام افق 10 ساله، طرح هادی برای 265 روستا بازنگری شده است و هم اکنون نیز تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری 195 روستا است.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون تهیه و اجرای طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه روستایی توانسته به روستاها هویت بخشد و به عنوان یکی از پروژه‌های توسعه روستایی در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه بخش فیزیکی و کالبدی تاثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول