اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  بازی

تفریحی برای روزهای کرونایی/ افزایش تفکر استراتژیک و مهارت‌های اجتماعی با «نه مرسی»

«نه مرسی» یک بازی جذاب است که علی رغم داشتن قوانین ساده، می‌تواند شما را به شدت درگیر کند، در این بازی هدف این است که شما با کمترین امتیاز منفی بازی را پایان دهید.

تفریحی برای روزهای کرونایی/ افزایش تفکر استراتژیک و مهارت‌های اجتماعی با «نه مرسی»

الهام نه‌روزیان: به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، این روزها که به دلیل شیوع ویروس کرونا اعضای خانواده بیشتر در کنار هم هستند و به دلیل ماندن در خانه دیگر خبری از دورهمی های فامیلی یا تفریحات خارج از خانه نیست، شاید بهترین انتخاب برای سرگرم شدن و استراحت دادن به ذهن برای دوری از اخبار منفی این باشد که گوشی های تلفن همراه خود را کنار بگذارید و کلافگی این روزها را با بازی های خانوادگی جبران کنید، بازی هایی که علاوه بر تقویت قدرت فکر و حافظه، باعث افزایش نشاط در خانه می شود. 

وظیفه اخلاقی و انسانی ما در این شرایط حکم می کند که در خانه بمانیم و با ماندن در خانه به کادر درمان در خط مبارزه با کرونا کمک کنیم اما برای در خانه ماندن نیاز به کارهایی داریم که فضای خانه را شاد و سرزنده کنیم.

یکی از این کارها کشف و یادگیری بازی های دورهمی خانوادگی است. بازی هایی که با چند نفر از اعضای خانواده می توانیم آن ها را انجام بدهیم. 

این بازی شما را درگیر می کند

یکی از این بازی ها «نه مرسی!» است، یک بازی جذاب که علی رغم داشتن قوانین ساده، می‌تواند شما را به شدت درگیر کند،  در این بازی هدف این است که شما با کمترین امتیاز منفی بازی را پایان دهید. در این بازی هر کارت به اندازه شماره‌ای که روی آن چاپ شده امتیاز منفی دارد.

شما در بازی «نه مرسی» 55 ژتون و 33 کارت بازی دارید که از عدد 3 تا 35 شماره گذاری شده اند، باید این سرگرمی را با تعداد ژتون هایی که در دست دارید آغاز کنید،  ژتون‌ها برای این است که اگر نخواهید کارتی را بردارید با پرداخت یک ژتون از برداشتن آن معاف شوید.

در این بازی به ازای هر ژتونی که در آخر دست‌تان بماند یک امتیاز منفی از شما کم می‌شود در واقع شما باید سعی کنید کارت‌ها با امتیاز منفی کمتر و ژتون بیشتر را جمع کنید.

افزایش تفکر استراتژیک و مهارت‌های اجتماعی با «نه مرسی»

هر بازیکن در نوبت خود با یک کارت رو شده یا فعال روبه‌رو می شود که می‌تواند آن را با تمام ژتون‌هایی که روی آن گذاشته شده بردارد و یک کارت دیگر رو کند یا اینکه با گذاشتن یک ژتون دیگر روی آن از قبول کارت خودداری کرده  و با گفتن «نه مرسی» نوبت را به بازیکن سمت چپ بدهد.

بهتر است کارت‌ها را به ترتیب شماره بردارید چون اگر یک ردیف کارت به ترتیب داشته باشید فقط امتیاز منفی کمترین کارت برای شما محاسبه می‌شود، این بازی که برای گروه سنی 8 به بالا تعیین شده به دنبال افزایش تفکر استراتژیک و مهارت‌های اجتماعی است شما می‌توانید آن را از سه تا 7 نفر بازی کنید.

نحوه انجام بازی

پیش از شروع بازی باید تصمیم بگیرید که چند دور می‌خواهید بازی کنید، کارت‌ها را خوب بُر بزنید 9 کارت جدا کنید و بدون اینکه به آنها نگاه کنید کنار بگذارید، بقیه 24 کارت را رو به پایین و یک دسته وسط بگذارید و به هر بازیکن 11 ژتون بدهید، البته در بازی‌های 6 نفره به هر بازیکن 9 ژتون و در بازی‌های 7 نفره به هر بازیکن 7 ژتون تعلق می‌گیرد.

بازیکن‌ها باید ژتون‌های خود را به نحوی در دستشان بگیرند که در طول بازی دیگران نفهمند که چند ژتون دارند، بعد از تمام شدن آخرین دور بازی تمام امتیازهای منفی هر بازیکن با هم جمع می‌شود و کسی که کمترین امتیاز منفی را گرفته باشد برنده است.

به ندرت پیش می‌آید که بازیکنی بتواند بدون اینکه هیچ کارتی بردارد یک دور را به آخر برساند، معمولاً بهتر است کارتی را که ژتون‌های زیادی روی آن است بردارید تا بعداً مجبور نشوید به خاطر اینکه ژتون را تمام کرده‌اید کارتی را با امتیاز منفی بالا انتخاب کنید.

وقتی کارتی دو یا چند بچرخد و کسی آن را برندارد خیلی زود از تعداد ژتون‌های روی آن اضافه می‌شود به همین جهت ممکن است یک بازیکن زرنگ کارتی را که به آن امتیاز دارد برندارد تا ژتون‌های روی آن اضافه شود.

در روش دیگر این بازی می‌توانید قبل از شروع کارت‌های 10، 20 و 30 را بیرون بکشید با هر بازیکن 10 ژتون بدهید و در اول هر دور به جای یک کارت 6 کارت را کنار بگذارید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول