اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قاتل خاموش جان دو نفر را در سپاهان‌شهر گرفت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: به دلیل استفاده از آبگرمکن بدون دودکش دو نفر در سپاهان‌شهر فوت کردند.

قاتل خاموش جان دو نفر را در سپاهان‌شهر گرفت

محسن گلابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان این‌که باز هم عدم توجه به اصول ایمنی نصب و استفاده از وسایل گرمایشی حادثه آفرید، اظهار داشت: ساعت ۸ صبح  امروز در تماس تلفنی شهروندان خیابان توحید سپاهان‌شهر مبنی بر پاسخگو نبودن یکی از واحدهای همکف مجتمع مسکونی ۴ طبقه با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، بلافاصله اکیپ امداد و نجات از ایستگاه شماره ۱۳ به محل حادثه اعزام و با توجه به فوریت موضوع درب واحد ۳۰ متری باز شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: آتش‌نشانان در بدو ورود با دو نفر آقا ۴۸ ساله و ۲۰ ساله مواجه شدند که به تائید عوامل اورژانس شهر قبل از رسیدن اکیپ اعزامی به دلیل گاز گرفتگی جان خود را از دست داده بودند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه مسمومیت با مونوکسید کربن، آن هم به دلیل استفاده از آبگرمکن بدون دودکش بوده است، گفت: رعایت اصول ایمنی در نصب بخاری به تنهایی کافی نیست بلکه هرگونه وسایل گرمایشی گازسوز و یا وسایل گرمایشی که سوخت‌های فسیلی مصرف می‌کند مثل نفت، گازوییل، مازوت، زغال هر کدام دارای دستورالعمل ایمنی است که باید اجرا شود.

 گلابی با بیان اینکه آبگرمکن‌ها به مراتب می‌توانند خطرناک‌تر از بقیه وسایل گرمایشی باشند زیرا که به همان سرعت که آب را گرم می‌کنند به همان میزان منواکسیدکربن تولید کرده و از همه مهم‌تر اکسیژن موجود در فضا را با سرعت زیادی مصرف می‌کند که می‌تواند خود به تنهایی باعت خفگی ساکنان آن محل شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه تمام وسایل گرمایشی منزل یا محل کار خود را همین حالا چک و بازدید کنید، خاطرنشان کرد: هرگز تمامی روزنه‌ها را به طور کامل نبندید و به مقدار کافی راه نفوذ هوا را در فضای محل‌های بسته باز نگه دارید.

انتهای پیام/63101/ن20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول