اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

آزمایش جدید برای شناسایی مرگبارترین سلول های سرطانی مغز

محققان دانشگاه جان هاپکینز روش و ابزار جدیدی را برای آزمایش سلول های سرطانی مغز ابداع کرده اند تا مرگبارترین و خطرناک ترین انواع این سلول ها را شناسایی کنند.

آزمایش جدید برای شناسایی مرگبارترین سلول های سرطانی مغز

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، ابزار آزمایش سلول های سرطانی که به شکل تونل هایی به شکل حرف وای انگلیسی طراحی شده اند، با بررسی عملکرد مجاری عروقی مغز می توانند سرطان های خطرناک سرطانی را شناسایی کنند.

استفاده از این روش برای مقابله با نوعی از سرطان مغز موسوم به گلیوبلاستوما کاربرد دارد که یکی از مرگبارترین انواع این سرطان است و ظرف مدت 6 تا 29 ماه می تواند انسان را از پای درآورد. آزمایش ابداع شده در این زمینه روش میکرو سیال برای تعیین کمی حمله سلولی (MAqCI) ، نام دارد و ابزار آن شبیه به خانه های زیرزمینی مورچه هاست.

* نحوه عملکرد این ابزار آزمایشی

تونل های وای شکل این ابزار میزان گروه کوچکی از سلول های سرطانی می شوند و نحوه حرکت این سلول ها در درون ابزار یادشده سرطانی بودن آنها را مشخص می کند. آن دسته از سلول های سرطانی که بیش از سایرین متحرک و چابک باشند، توانایی تولید مثل بیشتری دارند و حتی می توانند در فضاهای تنگ و فشرده نیز این کار را انجام دهند. بنابراین همین سلول ها مرگبارترین سلول های سرطانی محسوب می شوند.

از این روش برای شناسایی مرگبارترین سلول های سرطانی 28 بیمار مبتلا به سرطان مغز با موفقیت استفاده شده و دقت آن فعلا 86 درصد است و انتظار می رود این رقم در آینده به 100 درصد برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول