اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هشدار پیامبر اکرم(ص) نسبت به کم‌توجهی به اقامه نماز در جامعه و رواج شهوت‌پرستی

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به هشدار پیامبر اکرم (ص) در موقعیت دیگری نسبت به ضایع شدن نماز و کم توجهی به اقامه نماز در جامعه و شهوت پرستی، گفت: امروز نیز با این مشکل در جامعه مواجه هستیم.

هشدار پیامبر اکرم(ص) نسبت به کم‌توجهی به اقامه نماز در جامعه و رواج شهوت‌پرستی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام ناصر رفیعی صبح امروز در مراسم عزاداری که به مناسبت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و برخی نمایندگان خراسان رضوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت این مناسبت، با اشاره به هشدار پیامبر اکرم (ص) نسبت به ضایع شدن نماز و کم توجهی به اقامه نماز در جامعه و شهوت پرستی، گفت: امروز نیز با این مشکل در جامعه مواجه هستیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) پیش از رحلت نگرانی و ترس خود را از رواج چهار پدیده در امت اسلامی اعلام کردند، ادامه داد: ایشان در مواردی از جمله حب مال و مقام، هوای نفس، قطع رحم و بدعت و خرافه هشدار دادند.

وی با تاکید بر اینکه در دوران صدر اسلام و ورود مهاجران به مدینه برخی از آنها هیچ‌گونه امکانات و دارایی مادی نداشتند، اما هنگام مرگ برخی از مهاجران ثروت‌های غیر قابل شمارش فراهم آورده بودند، خواستار توجه جوانان به مباحث تاریخی شد.

رفیعی اضافه کرد: در پی شیوع مال و مقام پرستی بود که برخی جنگ‌ها در میان جامعه اسلامی رخ داد، جنگ جمل در دوران زمامداری حضرت امام علی(ع) تجلی حب مال و مقام بود که برای برخی به وجود آمد.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه باید برای کم توجهی به ارحام و خویشاوندان و رواج روابط خارج از ازدواج در جامعه هشدار داده شود، تصریح کرد: شیوع و گسترش فرقه‌های دروغین در کشور زیاد است، منشاء برخی مشکلات در کشور فقط تحریم نیست، بلکه سوء تدبیر و بی برنامگی نیز است.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول