اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مطالبه از دولت در دستور کار مردم قرار گیرد/ امیدمان به دولت جوان حزب‌اللهی است

امام جمعه شهرکرد با اشاره به گرانی‌ها و سوء تدبیرها، گفت: مردم مواظب باشند امید خود را از دست ندهند و مطالبه از دولت فعلی را در دستور کار قرار دهند.

مطالبه از دولت در دستور کار مردم قرار گیرد/ امیدمان به دولت جوان حزب‌اللهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از اقشار مظلوم جامعه ما روحانیون هستند که در روایات تاکید شده که در دوران غیبت امام زمان(عج) باید مردم را کفالت کنند و معارف اسلامی را به آنان برسانند.

امام جمعه شهرکرد در خصوص ایتام جامعه، با اشاره به حدیثی در این خصوص توضیح داد: کسی که پدر و مادرش را از دست بدهد یتیم است ولی کسانی که به امام زمان خود دسترسی ندارند با شدت بیشتری یتیم هستند و باید کسانی کفالت این افراد را در برابر زیاده‌خواهان عالم و ظالمان عالم تقبل کند.

وی با اشاره به هفته وقف توضیح داد: وقف یک مسئله مهم در جامعه اسلامی است و اگر افراد بتوانند یادگاری برای خود به عنوان وقف به جا بگذارند و مدرسه‌ای، حوزه علمیه‌ یا مسجدی را به عنوان موقوفه بناکنند که برای همیشه در پرونده اعمال‌شان ثبت و ضبط شوند.

نکونام با اشاره به سالروز رحلت پیامبر(ص) بیان کرد: حضرت محمد(ص) در وصف خودشان جمله‌ای دارند که در این عبارت خود را جزو بهترین خلوقات خدا و برترین انبیا معرفی می‌کند و ما امروز باید به داشتن چنین شخصیت بزرگی در شریعت خود افتخار کنیم و به خود ببالیم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه خداوند پیامبر(ص) را یتیم خوانده است، تشریح کرد: منظور از یتیم بودن پیامبر(ص) این نبود که ایشان پدر بزرگواراشان را از دست داده‌اند، منظور از یتیم این بوده که حضرت محمد(ص) شخصیتی است که همتا و مانند در جهان نداشته و نخواهد داشت.

نکونام با اشاره به بعد اخلاقی پیامبر(ص) بیان کرد: پیامبر (ص) قبل از بعثت به 20 ویژگی اخلاقی شناخته شده بود، که هر یکی از این خصایص در شخصیت یک نفر وجود داشته باشد برجسته می‌شود و عایشه هم در توصیف پیامبر(ص) بیان می‌کند که حضرت(ص) بسیار خوش اخلاق بودند و هیچ گاه بدی را با بدی پاسخ ندادند و به هیچ عنوان بدحرفی و فحاشی نمی‌کردند.

وی با اشاره به اینکه راه پیامبر(ص) همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: دشمن با ایجاد شرایط خاصی بر بازار و ایجاد گرانی دنبال ایجاد ناامیدی هستند که نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند.

نکونام ادامه داد: اگر برخی‌های با دقت بیشتری منویات رهبر معظم انقلاب را عملیاتی می‌کردند و کشور را درگیر بی‌تدبیری نمی‌کردند بدون شک امروز بسیاری از این مشکلات وجود نداشت و مردم مواظب باشند امید خود را از دست ندهند و مطالبه از مسؤولان فعلی را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول