اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

خطیب‌زاده: در صورت تکرار گلوله پراکنی‌ها به مناطق مرزی بی‌تفاوت نخواهیم ماند

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اصابت چندین فقره راکت جنگی به مناطق مرزی با جمهوری آذربایجان و ارمنستان، تصریح کرد: در صورت تکرار گلوله پراکنی‌ها به مناطق مرزی بی‌تفاوت نخواهیم ماند.

خطیب‌زاده: در صورت تکرار گلوله پراکنی‌ها به مناطق مرزی بی‌تفاوت نخواهیم ماند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) در واکنش به اصابت چندین فقره راکت جنگی به مناطق مرزی کشورمان اظهار داشت: متاسفانه اخبار نگران کننده‌ای در این زمینه طی روز جاری گزارش شده است که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تکذیب برخی شایعات مبنی بر اقدام متقابل از سوی نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: حفظ امنیت و آرامش شهروندان ایرانی ساکن در مناطق مرزی خط قرمز نیروهای مسلح کشورمان به شمار می‌رود و در صورت تکرار اینگونه گلوله پراکنی‌ها، جمهوری اسلامی ایران بی‌تفاوت نخواهد ماند.

به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز در پی اصابت گلوله‌های شلیک شده به خاکش، در یادداشت رسمی اعتراض شدید خود را به جمهوری آذربایجان و ارمنستان ابلاغ کرده بود.

گفتنی است، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز (شنبه) ۱۲ مهر ماه در خصوص گزارش‌های برخی تعرضات انجام شده به خاک جمهوری اسلامی ایران در جریان درگیری‌های اخیر بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان با بیان اینکه تحرکات در مناطق مرزی کشورمان به طور جدی و با حساسیت تمام از سوی جمهوری اسلامی ایران در حال رصد بوده، عنوان کرد: در این ارتباط  ضمن اعلام غیر قابل تحمل بودن هرگونه تعرض از سوی هر یک از طرف‌های درگیر در منطقه به خاک کشورمان، به همه طرف‌ها در زمینه مراقبت لازم در این خصوص هشدار جدی می‌دهیم.

به گزارش فارس، بامداد یکشنبه ششم مهر ماه دور جدید درگیری‌های ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ آغاز شد و در نهایت در پی مذاکرات ۱۰ ساعته‌ای که روز جمعه ۱۸ مهر ماه با حضور وزرای خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو برگزار شد، طرفین در بیانیه‌ای توافق کردند که آتش بس را از ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۱۹ مهر ماه به وقت محلی  (۱۲:۳۰ به وقت تهران) در منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» کلید بزنند.

این آتش‌بس با اهداف بشردوستانه از جمله تبادل اسرا، جمع‌آوری اجساد کشته‌شدگان در مناطق درگیری و کمک به غیرنظامیان آسیب‌دیده در این درگیری‌ها صورت گرفت و در این بیانیه آمده بود: «از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر دهم اکتبر ۲۰۲۰، آتش‌بسی با اهداف بشردوستانه، تبادل اسرای جنگی و دیگر بازداشتی‌ها و همچنین اجساد جان‌باختگان، با میانجی‌گری و بر اساس اصول کمیته جهانی صلیب سرخ اعلام شد».البته پس از گذشت کمتر از دو ساعت از اجرای توافق آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دو کشور یکدیگر را به نقض این توافق متهم کردند و کماکان درگیری‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول