اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اشتغال و عدم مناسب سازی محیط شهری مهم ترین مشکل نابینایان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مناسب سازی محیط شهری و آگاه سازی جامعه در راستای احترام به حقوق شهروندی معلولان و نابینایان باعث تسهیل امور جاری این افراد در جامعه می شود.

اشتغال و عدم مناسب سازی محیط شهری مهم ترین مشکل نابینایان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم به مناسبت روز جهانی عصای سفید در دیدار با جمعی از روشندلان استان با بیان اینکه نابینا بودن یک تفاوت است، اظهار داشت: روشندلان مانند دیگر شهروندان جامعه از حقوق شهروندی برخوردارند و مشکلات جسمی آنها نباید مانع حضور آنها در جامعه شود.

امام جمعه تبریز وجود معلولان و روشندلان را در جامعه فرصت دانست و گفت: روشندلان به دلیل ضریب هوشی بالا در بسیاری از کارها از جمله اپراتوری تلفنخانه ها عملکرد بسیار خوبی دارند.

وی با اشاره به مشکلات این قشر گفت: در کنار مشکلات خانوادگی و مسئله ازدواج روشندلان، تردد این افراد در جامعه با مشکلاتی همراه است که باید مسئولان با همتی جدی برای رفع آنها اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خواستار توجه جدی مسئولان به موضوع اشتغال روشندلان شد و ادامه داد: مناسب سازی محیط شهری و آگاه سازی جامعه در راستای احترام به حقوق شهروندی معلولان و نابینایان باعث تسهیل امور جاری این افراد در جامعه می شود.

در ابتدای این دیدار دو نفر از روشندلان به بیان نکته نظرات و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول