اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اجرای ۳۰ برنامه هم‌زمان با دهه وقف در «رودان»

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودان از اجرای ۳۰ برنامه فرهنگی هم‌زمان با دهه وقف در این شهرستان خبر داد.

اجرای ۳۰ برنامه هم‌زمان با دهه وقف در «رودان»

مهدی سقایی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رودان ضمن گرامیداشت دهه وقف افزود: غبارروبی گلزار شهدا، توزیع بسته‌های فرهنگی و اقلام بهداشتی در بین نمازگزاران جمعه، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، محفل انس قرآن در بقعه امامزاده سید سلطان محمد و سید محمود سکل، غبارروبی و عطر افشانی بقاع متبرکه در اول ماه ربیع الاول، نشست تخصصی با موضوع وقف و کاهش آسیب‌های اجتماعی، زنگ وقف و مسابقه فرهنگی وقف در مدارس، تجلیل از واقفین و خیرین، نشست تخصیص وقف و حوزه علمیه در جمع روحانیون، اجرا طرح احسان ماندگار و نشست تخصصی با موضوع وقف و بهداشت و درمان مهمترین برنامه این دهه در رودان است.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال مزین به نام جهش تولید اداره اوقاف شهرستان، ورود به حوزه تولید و اشتغال در اراضی موقوفه را در اولویت کاری دارد  و در این راستا کلید جهش تولید با راه‌اندازی یک واحد تولید محصولات صیفی در زمینی به مساحت  ۶هکتار زده شد.

سقایی از انجام اقدامات عمرانی در بقاع متبرکه شهرستان نیز خبر داد و گفت: در این ایام که بطور ویژه امکان حضور زوار در بقاع متبرکه وجود ندارد تلاش شده تا با انجام امور عمرانی زیربنایی فضای امامزادگان توسعه و بهسازی شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودان عنوان داشت: اوقاف و امور خیریه در رودان با اهدای بیش از هزار بسته معیشتی و بسته‌های لوازم تحریر، تامین نیازمندی‌های بیماران، تولید بیش از ۱۹ هزار ماسک، راه اندازی یک کارگاه گلدوزی و خیاطی، راه‌اندازی کاروان‌های شادی اقدامات شایان توجه خدماتی و فرهنگی را نیز انجام داده است.

سقایی از ثبت یک مورد وقف جدید با نیت کمک به پیشرفت هر چه بیشتر انرژی هسته به‌عنوان یک وقف شاخص طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: یک قطعه زمین مسکونی به مساحت ۱۸۹ مترمربع با  ارزش بیش ازدو میلیارد ریالی  به همت واقف نیک‌اندیش «موسی احمدی» با نیت (کمک به مستمندان، هزینه‌های مسجد و حسینیه، روضه‌خوانی امام حسن، امام حسین  و امام رضا (ع) و کمک به پیشرفت هر چه بیشتر انرزی هسته‌ای در کشور عزیزمان وقف  شده است.

وی ادامه داد: سنت حسنه وقف ریشه در سیره و روش پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) دارد که فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن ابعاد مختلف این فریضه مهم در جامعه یکی از موثرترین راه‌ها برای احیای این سنت است.
انتهای پیام/ ۸۸۰۵۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول