اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

کارگاهی که بدون هیچ حمایتی به صادرات و تولید سالانه 30 تن محصول رسید

شرکت تعاونی 443 شهید عباسی در استان ایلام از جمله کارخانه‌های موفقی است که با کم‌ترین حمایت توانسته برای 20 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کند و با تولید سالانه 30 تن محصول، به کشور عراق و سلیمانیه صادرات داشته باشد.

کارگاهی که بدون هیچ حمایتی به صادرات و تولید سالانه 30 تن محصول رسید

خبرگزاری فارس- ایلام؛ کبری هواسی: تولید ملی در سال جهش تولید و ضرورت حمایت از آن کلید واژه‌هایی هستند که بارها و بارها آن را شنیده‌ایم، اما این حمایت از تولید ملی و رونق آن چگونه می‌تواند محقق شود؟ با طرح این پرسش شاید تولیدکنندگان عرصه تولید داخلی دغدغه‌های زیادی از عدم حمایت مسوولین داشته باشند؛ جهش تولید باید بر مبنای رونق  قرار گیرد.

با توجه به نامگذاری سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) خوشحالی دست اندرکاران چرخه‌های تولیدی کشور را در پی داشت که می‌تواند موج گسترده‌ای در میان مسوولان کشور برای اجرایی شدن این مسئله ایجاد کند.

در واقع تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از عوامل مهم در پیشرفت کشور، توسعه عدالت و دستیابی به اقتدار ملی نظام اسلامی خواهد بود که در برهه حساسی که دشمن به دنبال تشدید فشار بر کشور از طریق مسائل اقتصادی است در جهت خنثی سازی تحریم‌های اقتصادی غرب از این طریق گام برداشت.

شرکت تعاونی ۴۴۳ شهید عباسی از جمله کارخانه‌های موفقی است که توانسته با توجه به سال جهش تولید برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال موثر ایجاد کند اما این اشتغال در صورتی دوام خواهد آورد که از این کارخانه‌ها حمایت ارزنده‌ای توسط دستگاه‌های ذی‌ربط  به عمل آید.

کارخانه زیر فشار مالی زیادی است

علیرضا عباسی مدیر عامل شرکت تعاونی ۴۳۳ شهید عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: این کارخانه مربوط به ظروف یکبار مصرف در سال ۸۳ تاسیس شد که با تغییر خط تولید به نایلون و نایلکس از سال ۹۲ توانسته اشتغال پایداری را در بخش چوار ایجاد کند.

وی افزود: برای موفقیت در این کار باید اندازه سه ماه مواد اولیه ذخیره داشته باشیم؛ اردیبهشت ماه سال جاری هر تن بار حدود هشت میلیون تومان بود اما در حال حاضر هر تن بار حدود بیست میلیون تومان است؛ زیر فشار مالی زیادی هستیم اگر پتروشیمی‌ها اعتبار مواد اولیه را به ما تحویل دهند از فشار حوزه مالی تا حدودی کاسته می‌شود.

مدیر شرکت  تعاونی ۴۳۳ شهید عباسی، تصریح کرد: این کارخانه با وجود مشکلاتی که دارد توانسته برای 8 نفر به صورت مستقیم و 12 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کند و با تولید 30 تن در ماه در سه شیفت تولید داشته باشد. 

عمده صادرات نایلکس به عراق و سلیمانیه است

رضا ولی‌زاده یکی از کارگران این کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: 2 سالی است که در این کارخانه به عنوان مسوول فنی دستگاه‌ها مشغول فعالیت هستم؛ دولت باید مشکلات مربوط به ارزش افزوده را پایین بیاورد و اعتباری در اختیار ما قرار دهد.

وی افزود: عمده صادرات کارخانه به عراق و سلیمانیه است؛ ای کاش اعتبار خوبی به کارخانه دهند تا ماشین آلات مجهزتری بخریم و تولید بیشتری داشته باشیم اما هیچ حمایت و اعتباری به ما تحویل داده نمی‌شود.

ارائه تسهیلات به کارخانه در دو نوبت 

رضا محمدرحیمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: حمایت از واحدهای تولیدی از ابتدای راه اندازی و بعد از آن به منظور تداوم تولید در دستور کار سازمان قرار دارد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: برای این واحد تولیدی نیز خدمات ارائه داده‌ایم به نحوی که برای راه اندازی و تولید اولیه در سال ۸۵ مبلغ ۱۳۳ میلیون تومان و در سال 99 نیز مبلغ 500 میلیون تومان به این واحد تسهیلات داده شده است. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت ایلام، تصریح کرد: همچنین این سازمان همواره در رفع مشکلات بدهی مالیاتی بیمه‌ای و برق و... در کنار این واحد بوده است؛ امید است با حمایت از این واحدها بتوانیم گره‌ای از مشکلات حوزه اشتغال را حل کنیم.

انتهای پیام/ 970813/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول