اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آمادگی تاشکند برای سفر رئیس‌ جمهور چین

رئیس‌ جمهور چین قصد دارد به ازبکستان سفر کند , هم اکنون تاشکند برای سفر رسمی قریب‌الوقوع «شی جین‌ پینگ» به این کشور آماده می‌شود.

آمادگی تاشکند برای سفر رئیس‌ جمهور چین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شی جین‌ پینگ» رئیس‌ جمهور چین قصد دارد به ازبکستان سفر کند. هم‌اکنون ازبکستان برای سفر رسمی قریب الوقوع وی به این کشور آماده می‌شود.

برنامه ریزی شده تا پایان سال جاری میلادی دیدار مجازی «شوکت میرضیایف» با «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی برگزار شود.

رئیس‌ جمهور ازبکستان نشستی را مبنی بر بررسی روند اجرایی طرح‌های مشترک فرهنگی، اقتصادی، بازرگانی و سرمایه گذاری با چین و کره جنوبی برگزار و نقاط جدید همکاری‌های متقابل را تعیین کرد.

میرضیایف تاکید کرد طی 8 ماه گذشته سال جاری میلادی مبادلات بازرگانی ازبکستان با چین به 4 میلیارد دلار و با کره جنوبی به یک میلیارد و 400 میلیون دلار رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت صادرات بخش نساجی به چین 42.3 درصد، صنایع شیمیایی و پتروشیمی 33.1 درصد، کشاورزی 18.1 درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، صادرات استان‌های «سرخان دریا»، «بخارا» و «قشقه‌دریا» به کره جنوبی کمتر از امکانات موجود بوده است.

میرضیایف در این نشست همچنین بر اهمیت بهره برداری موثر از عوامل مساعد مانند سیاست باز اقتصادی چین و جایگاه ویژه جغرافیایی ازبکستان، ضرورت سازماندهی صادرات کالاهای با ارزش افزوده به بازار کره جنوبی از طریق حمل و نقل هوایی تاکید کرد.  

وی اظهار داشت: چین و کره جنوبی همچنین سرمایه گذاران بزرگ اقتصاد ازبکستان هستند. طی 3 سال اخیر به اقتصادی این کشور 3 میلیارد و 900 میلیون دلار سرمایه چین و 850 میلیون دلار سرمایه کره جنوبی هزینه شده است اما برخی طرح‌های سرمایه گذاری به خوبی اجرا نمی‌شود.

شوکت میرضیایف در پایان تاکید کرد: در طول زمان، شرایط و تقاضا تغییر می‌کند. وضعیت تمام عرضه‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و نتایج نیز باید مطابق آن باشند. پایداری اقتصادی با افزایش شاخص‌های صادراتی و سرمایه گذاری تضمین می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول