اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تکمیل و تجهیز مسکن‌های مهر در خراسان رضوی تا پایان سال جاری

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان امسال، مسکن‌های مهر خراسان رضوی بنا به تایید وزیر راه و شهرسازی تکمیل و تجهیز می‌شود.

تکمیل و تجهیز مسکن‌های مهر در خراسان رضوی تا پایان سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، فرزانه صادق مالواجرد عصر امروز در جلسه طرح  پیگیری طرح جامع تفضیلی نیشابور که در فرمانداری نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: این شهرستان ویژگی‌های منحصر به فرد تاریخی دارد که همین اصالت و میراث تاریخی سایه سنگینی روی شهرستان دارد.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صد درصد تامین اعتبار طرح تفضیلی با وزارت مسکن و شهرسازی است، ادامه داد: حداکثر ظرف مدت یک ماه آینده مشاوری ذی صلاح برای ارائه  طرح تفضیلی نیشابور انتخاب می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت حضور مشاور بومی در ارائه و تکمیل طرح تفضیلی، اگر بضاعتی در نیشابور یا در ارکان دانشگاهی نیشابور وجود دارد بهتر است مشاوری بومی برای تشریک مساعی با مشاور وزارتخانه انتخاب و معرفی کنید. 

صادق مالواجرد با اشاره به اینکه معمولا طرح تفضیلی در چارچوب طرح جامع تعریف می‌شود، افزود: مشاور پس از بررسی دقیق مسائل مغایر باطرح جامع  را معرفی می‌کند که حل و فصل این مغایرت‌ها نیز در شورای عالی تصویب می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی گفت: در تسریع طرح تفصیلی نیشابور از مشاور می‌خواهیم حداکثر تا یکسال آینده طرح را تجهیز و ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه از شهردار و شورای شهر می‌خواهم تا با هماهنگی و همکاری کامل نقشه وضع موجود و مشکلات نیشابور را به طور دقیق به مشاور بومی منتقل کنند، در خصوص منطقه گردشگری باغرود نیشابور بیان کرد: ۵۰ سال قبل برای بیش از یک هزار هکتار زمین چنین اتفاقی رقم خورد که می‌تواند منبع توسعه پایدار برای عملیاتی شدن در منطقه شرق کشور باشد، بنابراین در مسیر منطقه گردشگری باغرود هم باید چنین  اتفاقی بیفتد که ۵۰ سال بعد سرمایه‌ای محفوظ برای آیندگان باشد.

صادق مالواجرد با انتقاد به عدم طرح پهنه‌بندی حریم در نیشابور، بیان کرد: پیرامون و حومه شهر اگر مهم‌تر از محدوده شهری نباشد کم اهمیت‌تر هم نیست، مسؤولان نیشابور باید ظرف چند روز آینده طرح پهنه‌بندی حریم نیشابور را به ارائه دهید تا در دستور کار طرح تفضیلی شهر تامین اعتبار انجام شود.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به ضرورت رعایت ضوابط و مقررات ساختمانی چه در نما و چه در حجم  باید ضوابط و مقررات ویژه‌ای در خصوص الگوی معماری در دل طرح تفضیلی نیشابور در نظر گرفته شود، زیرا نوع ساخت و ساز در محدوده بافت‌های اصیل و تاریخی قطعا با مناطق دیگر شهری متفاوت است.

وی در خصوص عدم توسعه محدوده بافت‌های تاریخی و منفک از شهر تاکید کرد: طرح‌های مرمت بافت تاریخی باید در دل طرح تفضیلی نیشابور در نظر گرفته شود و به طور حتم در خدمات طرح تفضیلی ضوابط و ویژگی‌ها در بافت تاریخی لحاظ می‌شود.

صادق مالواجرد تصریح کرد: با توجه به اینکه در سراسر کشور بافت‌های فرسوده را هم در شبکه معابر و هم در شبکه ساخت و ساز داریم‌ لازم است بافت‌های فرسوده در شهرهای مختلف سراسر کشور، با حفظ تمام ویژگی‌های شهری، در یک طرح واحد در نظر گرفته شود.

در ادامه جلسه علیرضا قامتی فرماندار نیشابور با اشاره به اینکه هزینه طرح تفضیلی نیشابور بالغ بر 2 میلیارد تومان است، گفت: از مساحت 3 هزار و ۴۰۰ هکتار شهر نیشابور یک هزار هکتار آن زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و امور گردشگری نیشابور است که باید در طرح تفضیلی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول