اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

لزوم ساخت منازل زلزله‌زده تا قبل از تشدید سرما/ اخذ اعتبار 10 میلیاردی از سازمان مدیریت بحران

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ساخت سریع منازل آسیب‌دیده در زلزله شهرستان رامیان، گفت: فعلا و تا قبل از تخصیص اعتبارات ابلاغی 10 میلیارد تومان از تنخواه سازمان مدیریت بحران اخذ خواهیم کرد.

لزوم ساخت منازل زلزله‌زده تا قبل از تشدید سرما/ اخذ اعتبار 10 میلیاردی از سازمان مدیریت بحران

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق گلستان، مجلس یازدهم با رویکردی تازه و جدید برای رسیدگی به وضعیت و مشکلات مردم در استان‌های مختلف به جای دورکاری و بررسی مشکلات از راه دور با حضور میدانی در شهرها و روستاهای استان‌های مختلف به بررسی و دریافت مشکلات و دغدغه‌های مردم بدون واسطه می‌پردازند.

در همین راستا «سیدمحسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز به نمایندگی از نمایندگان و هیئت رئیسه برای بررسی وضعیت استان گلستان بعد از زلزله‌های اخیر در «مراوه‌تپه» و «رامیان» به وقوع پیوست وارد استان گلستان شد.

وی که از ابتدای صبح امروز به صورت میدانی از روستاهای «ویرو» و «قورچای» بازدید به عمل آورده و با مردم آسیب‌دیده این مناطق بدون واسطه دیدار و گفت‌وگو کرده بود، عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رامیان حضور یافت تا آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای رفع مشکلات مردم را به همراه مسوولان ارشد شهرستانی، معاون عمرانی استاندار، مدیران کل و فرماندهان نظامی و انتظامی اتخاذ کنند.

* برای حل مشکلات مردم نیازمند روحیه جهادی هستیم/ بانک‌ها میزان تسهیلات را افزایش دهند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به اینکه همه ما با هدف کاهش آلام و مشکلات مردم کنار هم قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: تمام تلاش ما باید بر این باشد که با روحیه‌ای جهادی و به دور از نگاه‌های سختگیرانه تمام توان شخصی و اداری خود را برای کمک به مردم پای کار بیاوریم.

سیدمحسن دهنوی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات برای رفع سریع دغدغه مردم زلزله‌زده منطقه ساخت منازل آنها قبل از شروع سرمای شدید منطقه در ماه‌های آتی است، افزود: برای این مهم تسریع در پرداخت تسهیلات و کمک‌های نقدی و غیرنقدی به ویژه افزایش میزان تسهیلات بانکی از اقدامات لازم است.

وی با بیان اینکه از روسای بانک‌ها انتظار داریم سقف تسهیلات قرض‌الحسنه اعطایی به واحدهای تخریبی و تعمیری را در حد توان افزایش دهند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این با توجه به بی‌بضاعت بودن و پائین بودن سطح تحصیلات بخش عمده‌ای از مردم شریف این روستاها لازم است بانک‌ها در عقد قرارداد و به ویژه تضامین دریافتی نهایت تسهیلگری را در نظر بگیرد.

* ساخت 20 منزل رایگان برای افراد بی‌بضاعت/ دریافت سهمیه سیمان و میله‌گرد رایگان

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز متعهد می‌شود که طی تفاهم‌نامه‌ای با سپاه پاسداران به ساخت 20 منزل مسکونی برای محرومین معصور و فاقد توانایی دریافت وام و یا بازپرداخت آن اقدام کند، ادامه داد: با رایزنی صورت گرفته با شرکت سیمان تهران و فولاد مبارکه اصفهان میزان 50 تن سیمان و 100 تن میله‌گرد رایگان برای ساخت این 20 منزل در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

دهنوی با بیان اینکه اجرای ساخت و ساز منازل برای افراد بی‌بضاعت از سوی گروه‌های جهادی و با مدیریت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: بنیاد مسکن فقط باید با همت همیشگی خود کسری بودجه برای ساخت و تجهیزات مورد نیاز را تامین کند.

وی رفع مشکل احیا، ترمیم و استحکام بخشی به راه اصلی منتهی به روستاهای زلزله‌زده رامیان را یکی از اولویت‌های اقدامات عمرانی دانست و گفت: لازم است استاندار گلستان و نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس نامه‌ای را به صورت مشترک به وزیر کشور و همچنین رئیس سازمان مدیریت بحران پیرامون اخذ اعتبار 10 میلیاردی از محل تنخواه گردان این سازمان تحریر و ارسال کنند تا ما در هیئت رئیسه مجلس طی رایزنی با این عزیزان تخصیص آن را قطعی کنیم.

* مشارکت 50 درصدی وزارت نیرو برای رفع مشکل برق منطقه

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با درخواست از اداره آموزش و پرورش شهرستان رامیان برای هماهنگی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت حیاط و ترمیم مدرسه ابتدایی تخریب شده در این منطقه، تاکید کرد: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب استان گلستان با وجود عدم وظیفه در این حوزه حاضر به تقبل ساخت محوطه و حیاط تخریب شده مدرسه ابتدایی مدنظر شده‌اند.

دهنوی همچنین با اشاره به مشکل برق مردم در روستاهای زلزله‌زده رامیان و روستاهای مجاور آن، اضافه کرد: برای رفع این مشکلات و همچنین جابه‌جایی تیر برق‌های مزاحم عبور و مرور و الیته احداث سه پست در این منطقه اگر استانداری مبلغ 500 میلیون تومان اعتبار را تقبل کند به همین میزان اعتبار را از وزارت نیرو برای این منطقه جذب خواهیم کرد.

* اخذ اعتبار 2 میلیاردی از تنخواه سازمان مدیریت بحران/ برای حل مشکل به اعتبارات ملی بیشتری نیاز داریم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان نیز در این جلسه با تقدیر از حساسیت و پیگیری موضوع مشکلات مردم توسط هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ما از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون با پنج حادثه در سطح استان رو به رو بوده‌ایم که باید به همه این مناطق نیز توجه جدی شود.

میرمحمد غراوی با اشاره به اینکه با وجود حجم تخریب و آسیب بسیار زیاد در این پنج حادثه از محل اعتبارات تنخواه سازمان مدیریت بحران تنها 2 میلیارد تومان به استان گلستان اختصاص یافته است، افزود: با این اعتبار نمی‌توان تا قبل از ابلاغ اعتبارات رسمی کار بزرگ و قابل لمسی را تحقق بخشید.

وی با بیان اینکه تنها برای ساخت اساسی و مقاوم‌سازی جاده و شریان اصلی مسیر منتهی به روستاهای «ویرو» و «قورچای» به بیش از 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، گفت: تا هفته آتی جمع‌بندی پیشنهادات استانی برای جبران خسارت در هیئت دولت مطرح و به مرور مصوبات دولت ابلاغ و تخصیص خواهد یافت اما برای آنکه بتوانیم سریعا و قبل از شروع سرمای شدید هوا کار ساخت منازل و مسیرها را به پایان برسانیم نیازمند اعتبارات ویژه‌ای هستیم.

* اعطای 20 وام 10 میلیونی به افراد بی‌بضاعت زلزله‌زده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه تخریب دو پل در سیل شهر «نوکنده»، تخریب 65 واحد مسکونی در رانش و لغزش روستای «آق‌امام» مراوه‌تپه، تخریب و آسیب به اماکن 40 روستا و سه شهر در سیل «آزادشهر» و همچنین تخریب‌های زلزله «مراوه‌تپه» نیز باید در دستور کار کمک‌های ما قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: البته حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به همراه نماینده مردم اهواز در مجلس به همراه معاونین رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مصوبات خوبی همراه بوده که باید هرچه زودتر اجرایی شود.

غراوی از اختصاص 20 وام 10 میلیونی از محل اعتبارات دفتر روستایی استانداری به افراد بی‌بضاعتی که توان دریافت و پرداخت تسهیلات ندارند خبر داد و تاکید کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز تا سقف 20 میلیون تومان از تسهیلات بلاعوض بهره‌مند خواهند شد.

* اخذ مجوز ساخت و بازسازی 5 مدرسه در مناطق زلزله زده/ تقدیر از حضور میدانی مجلسی‌ها بین مردم

فرماندار شهرستان رامیان در این جلسه با تقدیر از شیوه جدید نظارت و بررسی مشکلات مردم توسط مجلس شورای اسلامی، گفت: از ریاست، اعضای هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس یازدهم که با نگاهی بی‌واسطه و با حضور میدانی به دنبال رفع مشکلات مردم هستند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

جواد صادقلو با اشاره به مصوبات بسیار خوب امروز در جلسه شورای اداری، تصریح کرد: در روزهای گذشته نیز با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس قول مساعد تاسیس مدرسه 9 کلاسه در «رضاآباد»، بازسازی مدرسه سه کلاسه در «الهادی»، مقاوم‌سازی مدرسه «ویرو» و تخریب و بازسازی مدرسه 9 کلاسه «خان‌ببین» و مدرسه 6 کلاسه «نامتلو» را دریافت کردیم.

وی با تقدیر از اقدامات نهادهای خدمات‌رسان به ویژه راهداری، اورژانس، هلال احمر، بنیاد مسکن، سپاه پاسداران و نهادهای مردمی در روزهای پس از وقوع زلزله در این شهرستان، ادامه داد: معتقد هستم تمامی مشکلات با همدلی و تدبیر مناسب قابل رفع است و امیدواریم با پیگیری‌های هیئت رئیسه مجلس اعتبارات لازم نیز برای اجرای تدابیر اندیشیده شده توسط مسوولان استانی و شهرستانی تخصیص پیدا کند.

گفتنی است در این جلسه مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و بنیاد مسکن و همچنین روسای ادارات مخابرات، آموزش و پرورش و شرکت توزیع نیروی برق رامیان گزارشاتی را از اقدامات و نیازمندی‌های خود ارائه کردند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول