اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

معرفی هیئت ارزیابی متون بخش صحنه ای جشنواره «سردار آسمانی»/«شمارش معکوس» آماده اجرا شد

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، اعضای هیئت ارزیابی متون بخش صحنه‌ای دومین جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» را معرفی و منصوب کرد.

معرفی هیئت ارزیابی متون بخش صحنه ای جشنواره «سردار آسمانی»/«شمارش معکوس» آماده اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس ، حمید نیلی طی احکامی جداگانه دکتر مهدی نصیری، شهرام احمدزاده و مازیار رشیدصالحی را به‌ عنوان اعضای هیئت ارزیابی متون دومین جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» منصوب کرد.

دکتر مهدی نصیری؛ دکترای ادبیات نمایشی از آکادمی ملی علوم ارمنستان، منتقد، مدرس، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر، عضو کانون جهانی منتقدان تئاتر IATC و رئیس کانون ملی منتقدان تئاتر ایران است. نگارش بیش از چهارده نمایش‌نامه و شانزده عنوان کتاب در زمینه تئاتر و همچنین کارگردانی پنج اجرا از جمله سوابق وی به‌شمار می‌رود.

شهرام احمدزاده کارشناس ارشد ادبیات نمایشی، نمایش‌نامه‌نویس و پژوهشگر است و تالیف بیش از هفتاد نمایش‌نامه، مدیریت بخش‌های مختلف چندین جشنواره و داوری در چند جشنواره ملی، استانی و منطقه‌ای را در کارنامه هنری خود دارد.

مازیار رشیدصالحی دارای مدرک فوق لیسانس کارگردانی تئاتر است. وی بازیگر، کارگردان و مدرس هنرهای نمایشی است که از سال ٧٩ فعالیت نمایشی خود را آغاز کرده‌است. بازی در نمایش‌های «خانمچه و مهتابی»، «سوفیای من»، «چهار صندوق» و کارگردانی نمایش‌های «خشم و هیاهو»، «فرار بزرگ» و «پروانه بر ناقوس» از جمله سوابق کاری وی محسوب می‌شود.

*«شمارش معکوس» کاظم‌تبار آماده اجرا در تماشاخانه مهر شد

نمایش «شمارش معکوس» به نویسندگی رسول نقوی و کارگردانی محمد کاظم‌تبار با پایان تمرینات خود آماده اجرا شده است و به زودی با پایان محدودیت‌های کرونایی در تماشاخانه مهر روی صحنه می‌رود.

نمایش «شمارش معکوس» به نویسندگی رسول نقوی و کارگردانی محمد کاظم‌تبار تمرینات خود را پشت سر گذاشته و به زودی در تماشاخانه مهر روی صحنه می‌رود. این نمایش که قرار بود از 22 مهر اجراهای خود را آغاز کند با اعمال محدودیت‌های تازه کرونایی در انتظار است تا بار دیگر تماشاخانه‌های تئاتر برای میزبانی از نمایش‌ها و علاقه‌مندان به هنر تئاتر بازگشایی شود.

سامان شکیبا، آساره هداوند و علی حیدری در نمایش «شمارش معکوس» که ژانر اجتماعی دارد به عنوان بازیگر حضور دارند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است:« سال آخر نذر آرزوست ، رضا برای این روز برنامه‌های ویژه‌ای داره و آرزو ، آرزو می‌کنه که جلوی رضا شرمنده نشه .....».

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به مشاور کارگردان: محسن سلیمانی، دستیار کارگردان: مهدی کریمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید : علی کاظم تبار، طراح نور: حسین نادری، مسئول فنی: سینا صبحی، مدیر صحنه: امین شفیعی، منشی صحنه: باران جلال زاده، طراح صحنه: صوفیا کریمی، گریم: مرتضی حیدری آل کثیر و روابط عمومی: امین سلیمانی اشاره کرد.

*«خورشید کاروان» به صورت آنلاین دیده می شود

مؤسسه فرهنگی فدک نمایش با مساعدت و همت بنیاد رودکی نمایش «خورشید کاروان» را روز جمعه ۲۵ مهر و در قالب اجراخوانی آنلاین روی صحنه می برد.

نمایش «خورشید کاروان» با بازنویسی مهدی متوسلی و کارگردانی محمود فرهنگ در سی امین سال اجرای خود، در قالب یک اجراخوانی و به صورت آنلاین اجرا می شود.

این اجراخوانی ساعت ۱۹ روز جمعه ۲۵ مهر به صحنه می رود و به صورت آنلاین پخش می شود و مخاطبان وعلاقه مندان می توانند از طریق شبکه های اجتماعی تماشاگر این اثر باشند.

در اجراخوانی «خورشید کاروان» که کاری از مؤسسه فرهنگی فدک است، جلیل فرجاد، کرامت رودساز، حسیین پارسایی، اسداالله بابایی، مهدی امینی، عبدالرضا کیهانی و گروهی از هنرمندان به ایفای نقش می پردازند.

نمایش «خورشید کاروان» طی ۳۰ سال گذشته در اکثر مراکز استان های کشور و همچنین کشورهای هلند، انگلستان و امارات اجرا شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول