اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

نمکی: محدودیت ورود و خروج در ۵ کلان‌شهر به دستگاه‌ها ابلاغ شده است

وزیر بهداشت گفت: روز گذشته از رئیس‌جمهور درخواست کردم اجازه دهند در پنج شهر مهم که شیوع کرونا بالاست مانند کلان‌شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلی منع عبور و مرور و محدودیت رفت و آمد اعلام کنیم که موافقت کردند.

نمکی: محدودیت ورود و خروج در ۵ کلان‌شهر به دستگاه‌ها ابلاغ شده است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان صبح  امروز(چهارشنبه ۲۳ مهر) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع کرونا اظهار داشت: با بررسی هایی که روی ویروس کرونا داشتیم متاسفانه ویروس دچار جهش ها و تغییراتی شده است. در سرعت انتشار و گرفتار کردن جمعیتِ بیشتر سرعت عمل بیشتری پیدا کرده و این زنگ خطری برای کشور برای رعایت فاصله گذاری، مسافرت ها و استفاده از ماسک است. 

وی ادامه داد: روز گذشته از رییس جمهور درخواست کردم که اجازه دهند در پنج شهر مهم که شیوع بالاست مانند کلان شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلی منع عبور و مرور و محدودیت رفت و آمد اعلام کنیم که بلافاصله موافقت کردند و به دستگاه های مربوط ابلاغ کردند.‌ امیدواریم در این سه روز با این اقدام جدید و کاهش تردد و اقدام موثری در راستای کاهش شیوع بیماری در کشور برداریم.

نمکی گفت:  قسمت‌های مختلف کشور را کرونا در موج جدیدگرفتار کرده است و با بررسی هایی که انجام داده ایم مشخص شد که ویروس کرونا دچار تغییرات، جهش و متاسیون شده است.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: هنوز افزایش میزان شدت بیماری مشخص نیست اما سرعت انتشار ویروس و تعداد افرادی را گرفتار می کند بیشتر شده است و سرعت عمل بیشتری پیدا کرده است و این زنگ خطری است که در همه  کشور به صدا درآمده است.

وی افزود: تنها راه کنترل این وضعیت افزایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده بیشتر از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کاهش تردد و اجتماعات است، در این راستا استراتژی های جدیدی تدوین کرده ایم و علاوه بر اینکه محدودیت های جدیدی اعمال می شود، بر اساس خطری که در هر منطقه کشور برآورد می کنیم، سرمایه گذاری سنگین تری را برای افزایش تست و بیماریابی خواهیم داشت و این اقدام با همکاری سازمان بسیج و سازمانهای مردم نهاد و دستگاههایی که در موج اول کرونا همکار وزارت بهداشت بودند انجام می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول