اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تاثیر 70 درصدی خودمراقبتی در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: خودمراقبتی مهم‌ترین راهکار در مقابله با ویروس کروناست و ۷۰ درصد در کاهش میزان بروز موثر است و لذا توجه و همکاری بیشتر رسانه‌ها را در جهت آگاهی‌بخشی و ارائه آموزش‌های خودمراقبتی به مردم نیازمندیم.

تاثیر 70 درصدی خودمراقبتی در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد مجید شیرانی عصر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا گفت: میزان ابتلا به ویروس کرونا در دنیا به ۳۷ میلیون نفر و در کشور به نیم میلیون نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: در استان نیز از هفته چهارم شهریورماه با افزایش شیوع ویروس و تلفات ناشی از این ویروس مواجه بودیم که در بعضی از هفته‌ها از میانگین شیوع در کشور نیز عبور کردیم.

وی اظهار داشت: استان ما در زمینه رعایت استفاده از ماسک جزو استان‌های برتر کشور است اما در زمینه دورهمی‌های خانوادگی و رعایت فاصله‌گذاری هنوز جای تلاش بسیاری داریم.

وضعیت ادارات قابل قبول نیست/ صبحانه‌های دورهمی هنوز برقرار است

شیرانی تاکید کرد: استفاده از ماسک لازم اما کافی نیست و فاصله فیزیکی و کنترل چرخش خانوادگی ویروس خیلی سخت‌تر است لذا کیوسک‌های آموزشی را در ساعات شلوغ روز با همکاری سمن‌ها و بعضی از دستگاه‌ها برای ارائه آموزش‌های کرونایی فعال کرده‌ایم و طرح پیاده‌روی معاونان و مدیران دستگاه‌ها را در سطح شهر برای مشاهده میدانی و ارائه خدمات آموزشی کلید زده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بیشترین میزان شیوع مربوط به کارمندان ادارات است زیرا فاصله‌گذاری به خوبی در میان کارمندان رعایت نمی‌شود و هنوز در ادارات استعمال صبحانه‌های دورهمی وجود دارد که لازم است نظارت جدی‌تری از سوی مدیران صورت پذیرد.

روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر جواب تست مثبت در استان ثبت می‌شود

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با ابراز نگرانی از افزایش میزان شیوع ویروس کرونا در استان گفت: روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر جواب تست مثبت در استان ثبت می‌شود و میانگین روزی ۳۰ نفر بستری می‌شوند که به دلیل انجام تست کم برآورد شده است که در حدود 20 هزار مبتلا به کرونا در استان داشته باشیم که عمدتا یا بدون علامت ‌هستند و یا خود درمانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین راهکار، خودمراقبتی است و ۷۰ درصد در کاهش میزان بروز موثر است و تنها 30 درصد به اعمال محدودیت‌ها معطوف می‌شود لذا توجه و همکاری بیشتر رسانه‌ها را در جهت آگاهی‌بخشی در خصوص اهمیت این بیماری و ارائه آموزش‌های خودمراقبتی به مردم نیازمندیم.

شیرانی با بیان این موضوع که در هفته‌های گذشته شهرکرد و بروجن بیشترین آمار ابتلا را داشتند، گفت: سیکل افزایشی شیوع ویروس کرونا در استان به هر ترتیبی هست باید شکسته شود تا بتوان کنترل بهتری روی این بیماری پیدا کرد.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول