اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

تخصیص 120 میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه تونل کبیرکوه در ایلام

معاون عمرانی استانداری ایلام، گفت: با پیگیری‌های انجام شده در سفر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به ایلام ۱۲۰ میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه کبیرکوه اختصاص یافته است.

تخصیص 120 میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه تونل کبیرکوه در ایلام

احمد کرمی معاون عمرانی استانداری ایلام شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: با پیگیری‌های انجام شده در سفر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به ایلام ۱۲۰ میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه کبیرکوه اختصاص یافت که در صورت تزریق این اعتبار پروژه مذکور تا پایان دولت زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی افزود: هدف از اجرای این پروژه حذف بیش از 130 نقطه حادثه خیز با شدت تصادفات بالا، حذف 400 قوس با شعاع 10 تا 200 متر و تسهیل در ارتباط کریدور مرکز به جنوب کشور و مرز چیلات است.

معاون عمرانی استانداری ایلام، گفت: کل طول راه در دست احداث 17/5 کیلومتر و کل طول مسیر تونل به طول 6/5 کیلومتر است؛ هم اکنون پیشرفت فیزیکی کل پروژه 65 درصد( راه ورودی 85 درصد، تونل 55 درصد و راه خروجی 90 درصد) است.

وی افزود: تاکنون 2500 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه تونل کبیرکوه هزینه شده است.

به گفته‌ی معاون عمرانی استانداری ایلام با اتمام پروژه مذکور ارتباط بین دو شهرستان دره‌شهر و آبدانان از طریق حذف گردنه‌های صعب‌العبور و حادثه ساز کبیرکوه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول