اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

مطالبات ایثارگران تا پایان دولت دوازدهم پرداخت می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مطالبات باقی‌مانده ایثارگران تا پایان دولت پرداخت و مسائل مربوط به این قشر حل و فصل می‌شود.

مطالبات ایثارگران تا پایان دولت دوازدهم پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سعید اوحدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، اظهار داشت: مراحل اجرایی و شناسایی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد آغاز شده و لیستی از این افراد تهیه و در اختیار نهادهای مسئول قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بعد از آزمون دستگاه‌های اجرایی که ماه آینده برگزار می‌شود، امور رسیدگی به روند استخدام این نفرات آغاز خواهد شد. 

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دستگاه‌های اجرایی کشور باید کمک کنند که تکلیف دستگاه‌ها در زمینه استخدام تمام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد تا پایان برنامه ششم توسعه عملی شود.

اوحدی در خصوص اهداف سفر به آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: طی تفاهم‌نامه که با دستگاه‌های استانی منعقد شده، زمینه اشتغال ٢ هزار و ٣٠٠نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در این استان فراهم شده است. 

وی بیان کرد: همچنین تفاهم نامه ساخت یک‌هزار و ۵٠٠ واحد مسکن برای این قشر نیز در این سفر به امضا می‌رسد. 

این مقام مسوول افزود: باید تا پایان برنامه ششم تمام فرزندان شهدا و جامعه ایثارگری بالای ٧٠ درصد به استخدام دولت دربیایند که اقدامات لازم در این خصوص انجام گرفته است.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: حدود ٣٠ هزار نفر فرزند جامعه ایثارگری در کشور وجود دارد که از خدمات لازم در حوزه های مختلف بهره‌مند می‌شوند. 

اوحدی با اشاره به اینکه ٢ هزار نخبه ایثارگر و فرزند شهید در کشور وجود دارد، بیان کرد: ٣٠٠ نفر از این افراد در آذربایجان‌غربی هستند که سعی داریم بیشترین بهره را از این قشر در راستای توسعه کشور ببریم.

وی تاکید کرد: باید مشکلات اشتغال و مسکن استان‌ها با همکاری مسوولان آن استان و در داخل خود استان حل و فصل شود. 

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان در شرایط سختی قرار دارند و با عزت برای اقتدار کشور در تلاش هستند. 

اوحدی ادامه داد:با حمایت دولت، برخی از مطالبات باقی‌مانده ایثارگران تا پایان دولت پرداخت و مسائل مربوط به این قشر حل و فصل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار گفت: در دین اسلام، مقدس‌ترین و ارزشمندترین مقام‌ها، مقام شهادت است. 

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ادامه داد: خدمت به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران توفیق بزرگی است که باید قدردان این توفیقات باشیم. 

وی اظهار کرد: باید تلاش شود مشکلات این قشر را برطرف کنیم تا این افراد تحت فشار نباشند. 

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار گفت: 3 هزار فرزند شهید در این استان وجود دارد که بیکار هستند و باید زمینه اشتغال این افراد را فراهم کنیم.

محمدمهدی شهریاری اضافه کرد: با همکاری استانداری و بنیاد شهید باید اقدامات مناسبی برای رفاه حال این قشر صورت گیرد.

وی افزود: آذربایجان‌غربی ١٢ هزار شهید را در راه دفاع از انقلاب اسلامی و کشور تقدیم کرده که خانواده بسیاری از آنان مشکلات زیادی دارند که باید زمینه رفع آن فراهم شود.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفری یکروزه برای بررسی وضعیت حوزه متبوع خود به آذربایجان غربی سفر کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول