اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

احداث کارخانه آهک هیدراته به عنوان طرح اولویت‌دار در داراب معرفی شد

طرح احداث کارخانه آهک هیدراته و کربنات کلسیم رسوبی داراب با ظرفیت ۴۰ هزار تن به عنوان طرح اولویت‌دار معرفی شد.

احداث کارخانه آهک هیدراته به عنوان طرح اولویت‌دار در داراب معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و در راستای جذب سرمایه‌گذار، طرح احداث کارخانه آهک هیدراته و کربنات کلسیم رسوبی (pcc) با ظرفیت ۴۰ هزار تن که شامل ۲۰ هزار تن آهک پخته و ۲۰ هزار تن کربنات کلسیم رسوبی با سرمایه‌گذاری ۳۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۰۰ نفر در شهرستان داراب استان فارس به‌عنوان طرح اولویت‌دار از سوی سازمان ایمیدرو در نظر گرفته‌ شده و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران آگهی مناقصه جذب سرمایه‌گذار را نیز منتشر نموده است.

هدف از اجرای این طرح احداث کارخانه آهک هیدراته و کربنات کلسیم رسوبی شامل کوره پخت آهک با ظرفیت ۲۰۰ تن در روز و واحد هیدراسیون با ظرفیت تولید ۱۰ تن در ساعت در مجموع ۶۰ هزار تن در سال می‌باشد.

در این طرح هر سال ۳۰۰ روز کاری و در هر روز کاری به صورت ۳ نوبت‌کاری برای پخت آهک و ۲ نوبت‌کاری برای واحد هیدراسیون و همچنین فرآوری تولید کربنات کلسیم رسوبی به ظرفیت ۱۶ تا ۲۵ هزار تن در نظر گرفته شده است.

یکی از مزیت‌های این طرح استفاده از معادن سنگ آهک موجود در شهرستان داراب به عنوان مواد اولیه تولیدات این کارخانه می‌باشد.

محصولات این کارخانه طیف وسیعی از کاربردهای مختلف در زمینه صنایع دارویی، غذایی، تولید کاغذهای خاص انواع صابون‌ها، لوله pvc، محصولات آرایشی، تولید لاستیک، تولید حشره‌کش‌ها، تولید رنگ، انواع باکس و پولیش را در بر می‌گیرد.

به گزارش فارس، در صورتی که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نسبت به احداث این واحد عظیم مساعدت و همکاری‌های لازم را انجام ندهند، سازمان ایمیدرو با تأمین اعتبارات لازم در خصوص اجرای این طرح اقدام خواهد نمود.

سرمایه‌گذاران جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه اسناد مرتبط برای شرکت در مناقصه، می‌توانند به سایت زیر و آگهی مناقصه بارگذاری شده توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مراجعه نمایید.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول