اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بافنده‌های سمنانی در بند گرانی/ ۲۴ هزار مترمربع فرش دستباف تولید شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از فعالیت ۹۳ کارگاه قالی‌بافی در استان سمنان خبر داد و گفت:‌ افزایش قیمت مواد اولیه مهم‌ترین مشکل بافندگان سمنانی است.

بافنده‌های سمنانی در بند گرانی/ ۲۴ هزار مترمربع فرش دستباف تولید شد

حمیدرضا مداح امروز به خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان گفت: بیش از ۱۰ هزار بافنده فعال و هشت مجتمع قالیبافی در استان وجود دارد که این تعداد بافنده در ۹۳ کارگاه در استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: کارگاه‌های قالی‌بافی به‌صورت متمرکز و غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند که ۵۸ کارگاه به‌صورت متمرکز و ۳۵ کارگاه به‌صورت غیرمتمرکز تولید دارند و سالانه ۲۴ هزار مترمربع فرش دستباف توسط بافندگان خانگی و بافندگان شاغل در کارگاه‌ها و مجتمع‌های قالیبافی در استان تولید می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در حوزه فرش دستباف را حدود ۲۶ شرکت عنوان کرد.

وی افزود: از این تعداد، ۲۰ شرکت تعاونی فرش دستباف شهری و ۶ تعاونی فرش دستباف روستایی است که زیر نظر دو اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع‌دستی و فرش دستباف شهری فعالیت می‌کنند.

مداح با اشاره به برخی مشکلات موجود در حوزه فرش اظهار کرد: افزایش قیمت مواد اولیه و کمبود سرمایه و همچنین عدم اختصاص تسهیلات کم‌بهره از مهم‌ترین مسائل و مشکلات بافندگان فرش در استان است.

او گفت: با توجه به اینکه در استان سمنان، مواد اولیه از طریق استان‌های بزرگ و غیرمستقیم تهیه می‌شود، هزینه تأمین آن برای قشر بافنده سنگین بوده و برخی از شرکت‌ها نیز باقیمت بالاتری این مواد اولیه را عرضه می‌کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول