اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

هشدار درباره تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و ساخت و سازهای غیرمجاز

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی بر لزوم جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و ساخت و سازهای غیرمجاز تأکید کرد.

هشدار درباره تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و ساخت و سازهای غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد موقری امروز در جلسه ای که با موضوع جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و ساخت و سازهای غیرمجاز تشکیل یافته بود ضمن تأکید بر لزوم جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات و ممانعت از ساخت و سازهای غیرمجاز در آنها به ضرورت درک واقعیت های جامعه و نیازمندی های مردم به داشتن محیطی امن و دور از شلوغی های شهر و تسهیل در رفع این نیازمندی ها از طریق صورتجلسه های قانونی و احداث شهرک-های ویلایی در چندین نقطه از شهر تبریز و سایر شهرستان¬ها برای جلوگیری از بروز تخلفات و جرایم مرتبط با این حوزه اشاره کرد.

وی همچنین بر ممانعت از خرد شدن و تغییر کاربری اراضی کشاورزی توسط سودجویان تأکید کرد و گفت: عدم مبارزه با تخریب منابع غذایی از سوی هیچ نهاد و ارگان دولتی یا خصوصی پذیرفته نبوده و همگی بایستی برای تأمین امینت غذایی جامعه، دغدغه مبارزه با این عوامل و موضوعات را داشته باشیم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه بر لزوم ایجاد هماهنگی های اولیه و لازم قبل از اعزام تیم های امحاء و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: بنگاه های معاملات املاک نمی توانند بدون استعلام از جهادکشاورزی نسبت به خرید و فروش اراضی کشاورزی اقدام نمایند و در صورت عدم استعلام و تخلف از قوانین و مقررات جاری براساس دستور قضایی باید پلمب گردند.

احمد موقری همچنین اجرای احکام قلع و قمع را با رعایت حساسیت¬های موجود و با وجود هماهنگی لازم با سایر دستگاه های ذی ربط عامل اساسی موفقیت در اجرای آن ها دانسته و افزود: اجرای این احکام با رعایت مقدمات لازم و توجیه مرتکبین و سایر عوامل دخیل می تواند بسیار موفقیت آمیز بوده و از تجری متخلفان و سودجویان جلوگیری می کند.

فاضلی نیا معاون دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز عنوان داشت: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز یک عزم ملی نیاز دارد و باید سازمان جهاد کشاورزی در استان نسبت به عواقب خرد شدن زمین های کشاورزی و تغییر کاربری آنها، همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز به مردم اطلاع رسانی کنند.

وی همچنین وجود بروکراسی اداری و کاغذبازی های متداول را از جمله آسیب های این مقوله دانسته و بر ضرورت تسهیل در صدور مجوزهای قانونی جهت ایجاد بنا و ساخت و سازهای مجاز تأکید کرد.

در این جلسه نمایندگانی از سازمان جهادکشاورزی استان و نیروی انتظامی به عنوان عوامل اجرایی احکام قلع و قمع به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/60025

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول